לפיד, קצץ את תקציב הביטחון

הדרך לקיצוץ בתקציב, עוברת דרך הפסקת מתן ספק יחיד לחברות הביטחוניות הגדולות, והתמודדות עם הועדים שלהן

פניה אישית לשר האוצר:

עיתוני החג בישרו את חזרתו של ה"סדר" הישן. שוב העלאת מע"מ, ומס על קרנות ההשתלמות. שוב פתרונות קלים מבית מדרשם של אנשי האוצר שהביאו אותנו ל"אוברדרפט ענקי" (אלה המילים שלך).

אני מבקש, אל תחמיץ את ההזדמנות הראשונה שניתנה לך, היא עלולה להיות האחרונה, כי מי שבוחר בצומת הראשונה בפתרון הקל עלול להשתעבד לו. הגענו ל"אוברדרפט ענקי" כי בארבע השנים האחרונות בחרנו בפתרונות הקלים.

 
אתה מעוניין לקצץ 16 מיליארד שקל מתקציב המדינה. אפשר לעשות זאת גם בדרך שונה. בדרך מקצועית ונועזת אשר בה, גם המשק וגם אזרחי המדינה ירוויחו.

תתחיל בתקציב הגדול, תקציב הביטחון. ניתן לחסוך ממנו למעלה ממיליארד שקל מבלי לפגוע בביטחון (ראה מאמרי "מיליארד שקלים כלואים"). כל שעליך לעשות, הוא לדאוג שמששרד הביטחון  יפסיק להעביר 85 אחוז  מהפרויקטים הייעודיים שלו לארבעת החברות הגדולות (תע"א, אלביט, רפאל ותעש) ללא תחרות.

 
נשמע פשוט, אבל קשה מאד לביצוע. בשנים האחרונות ניסה משהב"ט לצמצם את התופעה והיא צמחה. בשנת 2012 נשבר שיא, וסך ההתקשרויות ללא תחרות עם ארבעת החברות הגדולות עמד על למעלה מ-85 אחוז מהתקציב.


נשמע פשוט, אבל קשה מאד לביצוע. אתה תמצא מולך שילוב כוחות ייחודי לשוק שלנו בין וועדי העובדים הכי חזקים (תע"א, תעש, רפא"ל) ואנשי העסקים הכי מקורבים (אלביט). (בשוק הביטחוני שלי יחימוביץ ונוחי דנקנר (כמסמני תופעה) מחלקים ביניהם את העוגה והכסף).

תזכור שמי ששלח אותך למשרד האוצר הם המפרישים לקרנות ההשתלמות. הם בחרו בך כי שאלת "איפה הכסף?". הכסף הגיע עד עכשיו לוועדים הגדולים (השכר הממוצע בתע"א – 20,000 שקל - למעלה מכפליים מהשכר הממוצע במשק- גלובס: 21.2.13) ולבעלי ההון המקושרים. צריך להחזיר אותו לקופה הציבורית. הדרך לכך היא להוציא את הפרויקטים של ארבעת החברות הגדולות לתחרות.

 צה"ל ירוויח - חדשנות, זריזות ויחס עלות-תפוקה יעיל. המשק ירוויח -  למעלה ממליארד שקל, והציבור ירוויח - חלוקה הוגנת של ההון (שמקורו בציבור).

לכבוד חג הפסח, אמץ תכנית שתשחרר את המדינה מידי המקורבים והוועדים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית