שר הביטחון משה יעלון

עכשיו זה רשמי: משה בוגי יעלון, הרמטכ"ל לשעבר ומי ששימש בשנים האחרונות כשר לעניינים אסטרטגיים, ישמש כשר הביטחון הבא במקומו של אהוד ברק

הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף (מיל') משה בוגי יעלון יהיה שר הביטחון הבא של ישראל במקומו של אהוד ברק, כך נודע עתה באופן רשמי.

יעלון היה הראשון הבוקר ששוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והתבשר כי מונה למחליפו של אהוד ברק במשרד הביטחון. כסגנו של יעלון במשרד הביטחון צפוי לשמש ח"כ דני דנון.

משה יעלון התגייס לצה"ל בשנת 1968 ומאז הוא משרת את מערכת הביטחון הישראלית, משרשרת התפקידים שמילא בצבא ועד לתפקידו כשר לעניינים אסטרטגיים בממשלה.בכנסת האחרונה שימש גם כמשנה לראש הממשלה והיה חבר הקבינט המדיני-ביטחוני.

בהודעה שפרסם לפני זמן קצר אומר שר הביטחון הנכנס יעלון: "אביא לתפקיד את מיטב ניסיוני וערכיי, ואני נחוש להוביל באחריות ובשיקול דעת את צה"ל ומערכת הביטחון לעבר פסגות חדשות, כדי לעמוד באתגרי העתיד. מדינת ישראל, צה"ל ומערכת הביטחון יעמדו בשנים הקרובות בפני אתגרים משמעותיים: ההתמודדות מול הגרעין הצבאי האיראני, שממשיך להוות איום על מדינת ישראל, האזור כולו ומעבר לו.הטלטלה בעולם הערבי, כולל במדינות הגובלות בנו, והאיומים מצפון ומרצועת עזה; הסוגיה הישראלית-פלסטינית; השוויון בנטל, פצע מדמם בחברה הישראלית אשר מחייב אותנו לטיפול שקול ואחראי, שיוביל להמשך השתלבות הציבור החרדי בצה"ל ובהמשך בשוק העבודה; וההתמודדות עם המציאות הכלכלית שמתרגשת עלינו, בידיעה כי צה"ל ומערכת הביטחון אינם אי בודד ומנותק מהמתרחש בחברה הישראלית, ועליהם לתרום למאמץ המשותף לייצוב ולחיזוק כלכלת ישראל תוך הקפדה על שמירת יתרונם האנושי והאיכותי.

"אפעל ככל יכולתי כדי שצבא ההגנה לישראל ומערכת הביטחון ימשיכו להיות מוכנים לאתגרים הללו. לרשות צה"ל, בהנהגתו של הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, עומדים מפקדים מעולים, ערכיים ומנוסים המובילים אותו באחריות ובשיקול דעת, וחיילים אשר מקדישים שנים יקרות ומשמעותיות מחייהם למען ביטחון המדינה. זכות גדולה היא עבורי להיות שר הביטחון של חיילים ומפקדים ראויים שכאלה. ביום משמעותי זה אני מחבק את המשפחות השכולות וזוכר פקודים ורעים לנשק שנפלו במהלך שירותם את המדינה. 

"אני מבקש להודות לשר הביטחון היוצא, אהוד ברק, על תרומתו העצומה ורבת השנים לביצור ביטחונה של מדינת ישראל, ובפרט בשש השנים האחרונות. בהובלתו של השר ברק המשיך צה"ל לשמור על איכות ומצוינות אשר מציבות אותו בקצה הפירמידה של הצבאות המובילים בעולם, ועל כך חב לו עם ישראל תודה והוקרה."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית