מנהלת סייבר חדשה במפא"ת

על הקמת המערך הודיע מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אודי שני. לדבריו "״הסייבר משנה את כל מה שידענו בעבר לגבי הכרעה"

מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (מיל') אודי שני הודיע בכנס הרצליה על הקמת מנהלת סייבר חדשה במפא"ת - משרד הביטחון שתרכז את פעילות המו״פ בסייבר עבור זרועות מערכת הביטחון השונות ותפעל לטיפוח יכולות התעשייה בסייבר.

לדבריו ״הסייבר משנה את כל מה שידענו בעבר לגבי הכרעה, אין גבולות פיזיים, וזה לא תמיד מדינה מולך. הסייבר הוא לא רק הרשת, אלא כל מוצר טכנולוגי שיש במערכת הביטחון או בשימוש אזרחי". ישראל דיפנס חשף את כוונת המשרד להקים את המנהלה כבר בתחילת שנה שעברה.

בחודש שעבר הודיעו בצה"ל על הקמת חמ"ל סייבר שכל מטרתו היא מלחמה בסייבר. "מעטים הצבאות שיש להם דבר כזה. זה חלק מהמוכנות המבצעית של צה"ל, לאפשר רציפות פעולה קונבנציונאלית שמבוססת על פעילות קיברנטית", אמר אז קצין במערך הסייבר בצה"ל.

"החמ"ל מאפשר להבין את תמונת המצב הרגעית והמתפתחת ולפקד על הסייבר בצה"ל, תוך שיתוף פעולה עם תהיל"ה, ממשל זמין, ורא"ם, הרשות לאבטחת מידע. זה מרכז העצבים של ההתגוננות. יש בחמ"ל יכולות ניטור מתקדמות ויכולת הנחייה ופעולה בתחום הסייבר. זה יאפשר לזרועות צה"ל לארגן את ההגנה שלהן. בחמ"ל יהיה פעיל 24/7 וינטר את הפעילות העולמית בתחום הסייבר שיכולה להשפיע על הפעילות הצה"לית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית