נתוני טיסה על הקסדה: גם ב"עטלף"

המסוק הימי יקלוט מערכת המציגה נתוני טיסה על קסדת הטייס. בזמן הקרוב יוחלט על גרסת המערכת

גם מסוק הסיור הימי "עטלף" צפוי לקלוט מערכת המציגה את נתוני הטיסה על קסדת הטייס, בדומה למסוקי ה"ינשוף" וה"יסעור". הנתונים יועברו לקסדה באמצעות עדשה אופטית, ויאפשרו לטייס לקבל מידע על הטיסה מבלי להביט בלוחות המחוונים.

בחודשים הקרובים צפויה המערכת להתשלב במסוקי העטלף, ובכך יצוידו כלל מסוקי הסער בחיל האוויר במערכת המתקדמת. הצורך בקליטת המערכת במסוקים הימיים עלה בשל אופי הטיסה של המסוק הפועל בשיתוף פעולה הדוק עם חיל הים. תצוגת הקסדה תפחית את הצורך של הטייסים להביט לעיתים תכופות על צגי הנתונים שבתא הטייס, מה שיאפשר להם למקד את תשומת הלב בפעילות המשותפת ובסביבה הימית.

"טיסה מעל הים יכולה להיות מורכבת מאוד", מסביר רס"ן רונן, ראש מדור מסוקי סער במחלקת אמצעי לחימה. "מעל הים אין שום קו אופק שיבהיר לטייס מה מצב המסוק במרחב, לכן המערכת יכולה להקל על ההטסה". בימים הקרובים צפויה להיבחר הגרסה הסופית של המוצר, המוצעת לחיל האוויר מהתעשיות האזרחיות. תחילה, תותקן המערכת על מסוק אחד בלבד, בו תתבצע סדרת ניסויים בסיומם תיקלט המערכת במסוקיה של טייסת "מגיני המערב" בבסיס רמת דוד.

***

הכתבה הופיעה בגיליון מרס 2013 של "ביטאון חיל האוויר"

You might be interested also

A hydrogen-powered boat sails from Amsterdam's harbor in April 2019. Photo: REUTERS/Eva Plevier

Hydrogen could be a key player in the recovery and resilience plan  

Commentary: Various countries are launching plans to recover from the pandemic and accelerate development and modernization. These initiatives include projects for the production of "green" hydrogen that are expected to reduce pollution and thus positively effect the economy, environment and climate in the coming years