תותחנים לא תחתונים

לתא"ל (מיל') יעקב זיגדון לא ברור למה הודח מפקד הצוות שאישר לחייל התותחנים לצלם קליפ ליו-טיוב. בעיניו צריך לרתום את האנרגיות וההשקעה שבאות לידי ביטוי בקליפ לתרגולת הקבועה בטיפול בתומ"ת

35 שניות של שיקשוק של חיילי סוללה בגדוד של התותחנים לצלילי ה"הארלם שייק" הניבו 14 ימי מחבוש. לא ברור בדיוק על מה. תעשיית הטוקבקים געשה ורעשה לפשר התגובה הרועמת, והיא נעה מ"תנו להם קצת להשתעשע" ועד ל"פגיעה בביטחון המדינה" ואפילו היו שהרחיקו עד למחוזות 'ענת קם'. במצרים עצרו צעירים שצילמו את הקליפ האמור בתחתונים, אצלנו הסתפקו בתותחנים. המשקשקים ושופטיהם התאחדו.

אני יכול להבין את מפקד הגדוד ששפט את הקצין המאשר והחייל – צלם – מפיק – מועלם לכלא. בגילו גם אני הייתי, מן הסתם, נוהג כך. אבל חלפו השנים, העולם התעגל וקיבל גם גוונים של אפור. במשך הזמן למדנו שלא חייבים 'לראות' כל דבר, לא חייבים להגיב על כל דבר. כל מה שהיה כאן זוהי תערובת מורכבת של התפשטות ויראלית, משובת נעורים וטרנד גלובאלי. אם כבר לשפוט את היוצרים אזי זה על הכוריאוגרפיה המגושמת מה. על הביצוע שאינו דומה למקור, לפחות לטענת תושבי הארלם ועל כך שזה מסתיים אחרי כמחצית הדקה.

יש לי גם סנגוריה על החיילים המבצעים. מעולם לא ראיתי טיפול יומי או שבועי והעברת חוטר כל כך נמרצת ויסודית כמו בסרטון זה. אני מציע לאמץ את הרעיון כתרגולת קבועה ושטיפול בתותח מתנייע יתבצע לצלילי מוזיקה קצבית ותזזיתית כמו "הארלם שייק" ודומיו. תוצאות מובטחות. עדיף שמצה"ל יצאו תמונות מסוג זה מאשר ילד פלסטיני המצולם מבעד לכוונת טלסקופית של צלף המופצת ברשת. במקרה כזה נדרש טיפול עומק ערכי של מי שרואה בחיי אדם הזדמנות לשעשוע, אותה הוא טורח גם לצלם ולהפיץ.

קשה לבלום את ההתפשטות הזאת. לא צריך לבלום אותה. ולכל רואי השחורות של המדרון החלקלק של הפגיעה במשמעת צריך רק לומר שיש עוד דרכים איכותיות יותר להשיג אותה ומפעם לפעם אפשר ומותר, להישאר עם ארשת פנים רצינית ולקרוץ בזווית העין.

==

תא"ל (מיל') יעקב זיגדון פיקד בעברו על גדוד שפיפון של התותחנים, שימש כ מת"פ צפון, רמ"ט פיקוד מרכז ומפקד פו"ם. כיום הוא משמש סמנכ"ל משרד התעסוקה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית