תקלה חמורה: סוללת "כיפת ברזל" הושבתה בשל הצפות

מסתבר כי סוללה של מערכת ההגנה שהוצבה באזור אשדוד יצאה מכלל שימוש במשך חודש וחצי בגלל ההצפות במהלך החורף. לאחרונה חזרה הסוללה לשימוש

תקלה חמורה בסוללת "כיפת ברזל": במשך חודש וחצי סוללה מספר 4 של מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" יצאה מכלל שימוש כתוצאה מההצפות בחורף.

על פי הידוע, סוללה 4 הוחזקה באזור בסיס חיל האוויר בחצור ליד אשדוד ולא הייתה פרוסה כאשר נחל האלה הסמוך לבסיס עלה על גדותיו כתוצאה מהגשמים הרבים, הציף את הבסיס ופגע בסוללה.

וכך בזמן הכוננות בצפון בזמן התקיפה שהייתה על פי פרסומים זרים בסוריה כאשר חיל האוויר פרס שלוש סוללות בצפון, הסוללה הרביעית הייתה מושבתת ונגרמו לה נזקים כבדים.

באחרונה הוחזרה הסוללה הרביעית לשימוש.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי: "במהלך ימי הסערה בתחילת חודש ינואר נפגעו כתוצאה מהצפה רכיבים של מערכת 'כיפת ברזל'. הרכיבים שנפגעו הועברו לטיפול מכני, תוקנו והוחזרו לשימוש מלא".

הפרסום מגיע על רקע הירי לעבר אשקלון שבוצע בשעות הבוקר, לראשונה מאז מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012. רקטת גראד התפוצצה באזור דרומית לאשקלון. לא היו נפגעים, אולם נגרם נזק. בצה"ל מעריכים כי מדובר בירי ספוראדי כאות הזדהות עם המפגינים ביהודה ושומרון או בניסוי ירי רקטות שבטעות נפל בשטח ישראל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית