"זיגייר נעצר בשל פשעים חמורים"

שר החוץ האוסטרלי לשעבר מעריך בראיון לרשת ABC האוסטרלית כי בן זיגייר, המכונה" האסיר איקס", נעצר בשל פשעים חמורים

"בן זיגייר נעצר בגלל פשעים חמורים הרבה יותר מאשר העברת מידע על המוסד לשירות הביון האוסטרלי", כך העריך שר החוץ האוסטרלי לשעבר, אלכסנדר דאונר בראיון לתחנת הרדיו של רשת ABC האוסטרלית.

בראיון אמר דאונר כי הוא העלה בפני משרד החוץ הישראלי את נושא השימוש לכאורה בדרכונים אוסטרליים על ידי המוסד, במהלך כהונתו. "הזהרתי אותם שאסור להם להשתמש בדרכונים אוסטרליים, אמיתיים או מזוייפים. דנו בנושא לפני כשש או שבע שנים וכי במשרד החוץ הישראלי רשמו את אזהרותיי".

במקביל מדווח העיתון האוסטרלי "הסידני מורנינג הראלד" כי ארגוני הקהילה היהודית באוסטרליה בירכו על החקירה הישראלית והאוסטרלית של נסיבות מותו של "האסיר איקס". בהודעה שפרסמה המועצה העליונה של יהודי אוסטרליה נאמר כי "אנחנו מברכים על העובדה שוועדה של הכנסת ופרקליטות המדינה של ישראל הודיעו על כוונתן לחקור את הפרשה".

אתמול דווח כי בן זיגייר נעצר בישראל לאחר שהעביר מידע על פעולות של המוסד לאנשי שירות הביון האוסטרלי, שהצליחו ל"עלות" על עקבותיו בשל בקשותיו להוצאת דרכונים חדשים בשמות שונים. על פי הדיווח ברשת ABC זיגייר אף עמד לספר לשירות הביון על מבצע גדול של המוסד שאמור היה להתרחש לכאורה באיטליה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית