"האסיר איקס": זה שוב קרה

"האסיר איקס": זה שוב קרה

למערכות הביטחון והמשפט יש תמיד תזה קבועה באשר לפרסום פרשיות ריגול ופרשיות ביטחוניות: אין דינו של פרסום אוסטרלי כדינו של פרסום ישראלי.

מנתחי המודיעין בצד השני, בין אם מדובר בחיזבאללה למשל, שרוב המודיעין שלו עלינו מבוסס על פרסומים גלויים, ובין אם מדינות שאינן אוייב אלא יריב כמו רוסיה וסין, בודקים מי המפרסם ובעיקר על מי ומה הוא מסתמך.

אם אכן, כפי שטוענים חברי הכנסת בשאילתות שלהם, מיהר מוסד ממלכתי כל שהוא לכנס את ועדת העורכים מהרגע להרגע, הדבר עשוי להעיד לכאורה על כך שבעיניי אותו מוסד ממלכתי יש עוד הרבה מה להסתיר בפרשת בן זיגייר-אלון-אלן.

עם כל הכבוד לחברי הכנסת שעשו אמש אמבוש לשר המשפטים האומלל במליאה תוך ניצול החסינות המהותית שלהם המאפשרת להם לעבור על החוק, נראה שאיסור הפרסום בפרשת "האסיר איקס" לא היה מצומצם לולא הפרסום האוסטרלי. בימים הקרובים נשמע הרבה רעשים מהיבשת האוסטרלית: דרישות לחקירה, וגם שם על חברי פרלמנט עם שאילתות קשות.

אלא שללא הדלפה לחו"ל מצד גורם ביטחוני ישראלי, כנראה שעוד הרבה שנים לא תתפרסם התשובה לשאלה המרכזית בפרשה: מה גרם לצעיר אוסטרלי יהודי אידיאליסט שעלה לישראל להסתבך כך שהושם בבידוד בתאו של הרוצח יגאל עמיר. מה גרם לו להתבייש בעצמו ולשנוא את עצמו עד כדי כך, שתלה את עצמו בדצמבר 2010 כשהוא מותיר אישה ישראלית ושני ילדים.

בינתיים באוסטרליה כבר מדברים על פרשייה שקשורה ל"ריגול, בגידה, ומידע רגיש במיוחד שאילו היה מגיע לידיים הלא נכונות, היה מהווה איום מיידי לישראל".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית