נשיא סוריה התייחס לתקיפה: ישראל מנסה להחליש אותנו

בשאר אסד התייחס לתקיפה האווירית המיוחסת על פי פרסומים זרים לישראל. אסד אמר כי התקיפה נועדה לערער את יציבות המשטר במדינה וכי ישראל פועלת בשיתוף עם כוחות המורדים
(ארכיון: AP)

התייחסות ראשונה של נשיא סוריה לתקיפה המיוחסת לישראל: "התקיפה נועדה לערער את היציבות בסוריה ולהחליש אותה", כך אמר נשיא סוריה בשאר אסד, בהתייחסות לראשונה לתקיפה האווירית המיוחסת על פי פרסומים זרים לחיל האווי הישראלי.

בפגישה עם מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, סעיד ג'לילי, בדמשק הוסיף אסד והאשים את ישראל בשיתוף פעולה עם כוחות חיצוניים עויינים בסוריה. "התוקפנות הישראלית באחד ממרכזי המחקר המדעי באזור ג'מראיה בפרברי דמשק חושפת את התפקיד האמיתי שממלאת ישראל בשיתוף פעולה עם הכוחות החיצוניים העוינים וכלי השרת שלהם על אדמת סוריה על מנת לערער את יציבותה של סוריה, להחליש אותה ולהביא לכך שהיא תנטוש את עמדותיה הלאומיות", אמר אסד.

אסד הדגיש ואמר כי "סוריה מסוגלת בכוח צבאה ובדבקות שלה בדרך ההתנגדות שלה להתמודד עם כל האתגרים הנוכחיים ולבלום כל תוקפנות נגד העם הסורי ונגד תפקידו ההיסטורי והתרבותי".

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון אהוד ברק לתקיפה המדווחת. בכנס ביטחון בגרמניה אמר ברק כי "מה שקרה בסוריה לפני כמה ימים זו הוכחה שכשאנחנו אומרים משהו, אנחנו מתכוונים לכך. אנחנו אומרים שאיננו חושבים שצריך להרשות להעביר מערכות נשק מתקדמות ללבנון". ברק התייחס גם לסיכויי הישרדותו של הנשיא הסורי בשאר אסד ואמר כי "נפילת אסד צפויה בכל רגע. זו תהיה מכה קשה לאיראנים ולחיזבאללה".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית