האישום: ניסו לחטוף ישראלים בסילבסטר

חולייה של הג'יהאד האיסלאמי נעצרה בחשד שתכננה לחטוף חייל או אזרח ישראלי במהלך חגיגות ראש השנה האזרחית
האמצעים שנמצאו ברשות החולייה (צילום: שב"כ)

חטיפה בליל הסילבסטר: הותר לפרסום כי כוח מיוחד של השב"כ, בסיוע כוח מיוחד של מג"ב, סיכל בזמן אמת חולייה של הג'יהאד האיסלאמי בשטח ישראל, בעת שהיתה בעיצומה של פעילות שמטרתה חטיפת חייל או אזרח בישראל לצרכי מיקוח.

החולייה נעצרה בערב השנה האזרחית, לפנות בוקר, בסמוך למחסום אייל, ממזרח לכפר סבא, כשברכבם נמצאו אמצעים, שהיו אמורים לסייע להם במימוש החטיפה, בכלל זאת: חבלים, נייר דבק, כובעי גרב, סכין יפנית ואקדח דמה.

החשודים המרכזיים בתכנון הם: סאיד מנג'ד דיב ג'אסר, תאופיק ח'דר תאופיק אג'באריה ויוסף חסן יוסף וורדה - אזרח ישראלי תושב קלנסואה. בחקירתם בשב"כ הודו חברי החוליה כי ביצעו, במשך יומיים, מספר ניסיונות לחטוף חיילים או אזרחים מתחנות הסעה ותחנות רכבת ברחבי השרון והמרכז, אך הדבר לא עלה בידם מאחר שהחיילים והאזרחים סירבו לעלות לרכבם. נוכח זאת החליטו חברי החוליה לנסות לחטוף מבלים בשובם מחגיגות הסילבסטר, ומאחר שכשלו גם בכך, בילו את הלילה (טרם מעצרם) ברכבם בסמוך למחסום אייל. זאת, מתוך כוונה להמשיך בניסיונות החטיפה ביום למחרת.

על פי התכנון, כוונת חברי החוליה הייתה להעביר את החטוף לג'נין ומשם לנהל את המו"מ לשחרורו. זאת, כשהם מסתייעים בתעודת הזהות הכחולה של יוסף וורדה לצורך מעבר במחסום לאיו"ש. בעקבות חקירת הפעילים בשב"כ, נעצרו בשיתוף עם כוחות צה"ל שמונה פעילים נוספים מאיזור ג'נין. מחקירתם עלה כי פעלו או היו אמורים לפעול כחלק מהתשתית.

כתב אישום נגד העצורים הישראלים הוגש לבית המשפט המחוזי מכז היושב בלוד בגין עבירות של ניסיונות לחטיפה לשם כליאה וניסיונות לחטיפה לשם סחיטה, מגע עם סוכן זר, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת. מהשב"כ נמסר כי מדובר בסיכול משמעותי ביותר, בשיתוף פעולה מהיר ואיכותי של כלל גורמי הביטחון, למעצרה של חוליה מסוכנת, שהייתה במהלך פעילות למימוש חטיפה של חייל צה"ל או אזרח ישראלי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית