חקירה פלילית נגד אשכנזי ועוזרו וינר

יהודה וינשטיין החליט להורות על פתיחת חקירה מצוצמצת נגד הרמטכ"ל לשעבר ועוזרו, שהודח לאחרונה מצה"ל. לא ברור עדיין מי יבצע את החקירה

פרשת הרפז מסתעפת: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה לפתוח בחקירה פלילית מצומצמת, נגד הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ועוזרו אל"מ ארז וינר שהודח לאחרונה מצה"ל.

החלטתו של וינשטיין מגיעה לאחר שמבקר המדינה פרסם דו"ח חמור בפרשה, בו מתח ביקורת חריפה על אשכנזי ועוזרו לשעבר וקבע כי התנהגותם אינה הולמת קצין. החקירה הפלילית תתמקד בחשדות אלו. עדיין לא ברור מי יערוך את החקירה - האם מדובר יהיה באנשי הפרקליטות הצבאית או חוקרים מרשויות החוק האזרחיות.

המבקר קבע בדו"ח שפרסם כי לרמטכ"ל אשכנזי הייתה ידיעה, גם אם חלקית, על מאמצי עוזרו וינר לאסוף חומר מכפיש נגד שר הביטחון אהוד ברק: "בעיקר, הדעת לא סובלת את איסוף המידע והטיפול ב"מסמך הרפז" כפי שתוארו בדו"ח. מערכת היחסים ששררה בין השר ברק לבין הרמטכ"ל דאז, רא"ל (מיל') אשכנזי, ובין לשכותיהם, עכורה ומורכבת ככל שתהיה, לא יכולה לשמש צידוק להתנהלות הפסולה של איסוף המידע אודות השר ברק וסביבתו על ידי עוזר הרמטכ"ל דאז, אל"מ וינר, בידיעה - ולו חלקית - של הרמטכ"ל דאז, רא"ל (מיל') אשכנזי, וכן להתנהלותם של הרמטכ"ל דאז ועוזרו בקשר למסמך הרפז כפי שתוארו בדוח זה. גם העובדה שנמצאו פגמים בהתנהלות השר ברק כלפי הרמטכ"ל דאז, לא היה בה כדי להוות עילה ולהצדיק התנהלות כאמור של הדרג הצבאי כלפי הדרג המדיני הנבחר", נכתב בדו"ח החמור.

הודעת היועץ המשפטי לממשלה מגיעה גם על רקע המלצתו של הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף דני עפרוני, לפתוח בחקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית