הבחירות בצה"ל יצאו לדרך

חיילי צה"ל החלו אמש להצביע לבחירות הכלליות בישראל, שיתקיימו ביום שלישי. הקלפיות נפתחו מוקדם כדי לאפשר לחיילים שיהיו בפעילות מבצעית ביום הבחירות להצביע
(ארכיון: דובר צה"ל)

48 שעות לבחירות הכלליות בישראל ובצה"ל כבר נפתחו רשמית הקלפיות. אמש הצביעו חיילי הקריה בתל אביב, שצפויים להיות בפעילות מבצעית ביום הבחירות. במהלך היום יצביעו חיילי חיל הים ולוחמים נוספים בצה"ל.

ראש מטה הבחירות בצבא, אל"מ אבי ברוך, אמר כי "הייחודיות של הבחירות בצה"ל היא שחיילי צה"ל ממשיכים למלא אחר מטלותיהם ולא מקבלים יום שבתון כמו שאר אזרחי מדינת ישראל. המטרה היא שכל חיילי צה"ל יממשו את זכות הבחירות שלהם. הייחודיות שלנו מתבטאת גם בעובדה שהחל ממוצאי שבת פותחים את הקלפי הראשונה, יש לצה"ל יכולת להפעיל את הקלפיות 72 שעות לפני הבחירות.

"יש לנו בכל יחידה צבאית קלפי שבו החיילים יכולים להגיע ולהצביע. צה"ל מעודד את חייליו לגבש עמדה פוליטית ולהשפיע על סדר היום הציבורי. נציין כי למרבית החיילים זוהי מערכת הבחירות הראשונה שלהם. אנו מעודדים את כלל החיילים לגלות מעורבות ולהשפיע על עתידה ואופיה של ישראל. עם זאת, אין בצה"ל פעילות הנושאת אופי מדיני או פוליטי ואסור להתבטא בשאלות פוליטיות. במערכת הבחירות האחרונה רתמנו גם הטכנולוגיה לטובת חיילי צה"ל, נשלחו מאות אלפי sms לכלל חיילי צה"ל המזכירים לחזור לבסיס עם תעודה מזהה ולהגיע להצביע. כל חייל יכול להצביע בכל בסיס שהוא.

"ביום הבחירות יפתחו כ - 650 קלפיות ניידות ועוד כ - 600 נייחות. הרמטכ"ל הנחה אותנו לוודא שלכל חייל וחייל ניתנת הזכות לבחור ולהשפיע, לחיילים ישנה האפשרות להצביע גם בבחירות בקלפי האזרחי הקרוב למקום מגוריו. שיעור ההצבעה בקרב החיילים היה דומה לשיעור ההצבעה האזרחי, בבחירות הללו שמנו לנו למטרה להעלות את שיעור ההצבעה. סה"כ חיילי צה"ל "אחראים" על כמה עשרות מנדטים בשכלול הקולות הכולל.

"האחראים על הקלפיות בכל בסיס הם חיילים בסדיר ועליהם מפקח קצין בחירות יחידתי ומעליו קצין בחירות פיקודי בדרגת רס"ן-סא"ל' זאת על מנת למנוע כל השפעה של הדרג הפיקודי על תהליך הבחירות של החיילים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית