שמונה חיילים נהרגו בצה"ל בשנה שעברה

מדו"ח הבטיחות בצה"ל לשנת 2012 שמפורסם היום, עולה כי בשנה האחרונה נהרגו שמונה חיילים ומעל ל-350 חיילים נפצעו במהלך אימונים ושגרה. קצין בכיר: "אימונים רבים מתחילים ישר בשלב רטוב, באש חיה"
הרמטכ"ל מסייע בפינוי פצוע לפני מספר שבועות (ציום: דו"צ)

מחלקת הבטיחות בזרוע היבשה בצה"ל מפרסמת היום את נתוני התאונות בצבא בשנת 2012. מהדו"ח עולה בין היתר, כי בשנת 2012 נהרגו שמונה חיילים במהלך השירות, זאת לאחר שבשנת 2011 הייתה רק תאונה קטלנית אחת.

חייל אחד נהרג בפעילות מבצעית ועוד שלושה נפצעו קשה, חייל אחד נהרג במהלך אימונים ועוד שישה חיילים נהרגו במהלך מה שמכונה שגרה. עוד עולה מהדו"ח כי בשנה האחרונה 84 חיילים נפצעו באימונים, מרביתם באופן קל. 50 חיילים נפצעו במהלך הכשרות ו- 223 נפצעו במהלך שגרה.

לדברי קצין בכיר בזרוע היבשה: "מאז מלחמת לבנון השנייה, זרוע היבשה הגבירה מאד את היקף האימונים והעלתה את רמתם. אימונים רבים מתחילים ישר בשלב רטוב באש חיה, ללא אימון מקדים של המפקדים ומתקיימים גם אימוני לילה רבים באש חיה.

"יש לנו ירידה של 15 אחוז בהיקף נפגעים בשירות בצה"ל וזה משמעותי מאד. חידדנו את נהלי הפריקה של הנשק ורכשנו תותב שנותן אינדיקציה האם ישנו כדור בבית הבליעה וזה גם סייע, היקף נפגעים מפליטות כדור השנה הוא נמוך".

מהדו"ח עולה עוד כי בשנה האחרונה נהרגו חמישה חיילים במהלך חופשה, המספר הנמוך ביותר של חללים בעשור האחרון. בנוסף, לפי הדו"ח 14 חיילים התאבדו בשנה שעברה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית