מרבית דואר הזבל מגיע מארה"ב

ענקית ניהול ואבטחת המידע סימנטק (Symantec) פרסמה את דוח המודיעין שלה לחודש דצמבר 2012: עלייה של 1.8% ברמות דואר הזבל העולמיות ל-70.6%, ירידה בכמות האיומים המועברים במייל – אחד מכל 277.8 מיילים בעולם הכיל וירוס או נוזקה, 762 אתרים מסוכנים נחסמו כל יום ברחבי העולם
מתוך דוח המודיעין של סימנטק (יח"צ)

שיעור דואר הזבל בעולם עלה בחודש דצמבר, בכ-1.8%, והגיע לרמה של 70.6% (אחד מכל 1.42 מיילים בעולם שהיה דואר זבל), אשר עדיין ממשיך את המגמה של צמצום דואר הזבל בעולם, אותה ניתן לזהות מאז החצי השני של 2011. בהמשך למגמה מהחודשים האחרונים מרבית מדואר הזבל בעולם עסק בנושא יחסי מין וזוגיות. עם זאת, המגמה התחזקה משמעותית החודש, כאשר 82.62% מדואר הזבל בעולם עסק בנושאי מין וזוגיות (לשם השוואה בחודש נובמבר 2012 הנתון עמד על 57.72% בלבד). לשם השוואה, הנושא הבא לאחר מכן – תרופות – עמד על 9% בלבד מדואר הזבל בעולם.

סעודיה, נותרה במקומה בראש המדינות בעולם, כש-85.9% מתעבורת הדוא"ל במדינה היתה דואר זבל. המגזר שעמד במוקד מרבית המתקפות היה מגזר שירותי ה-IT, כאשר 72.2% מתעבורת המיילים במגזר היתה דואר זבל. מי שזכתה בכבוד המפוקפק להיות המקור הראשי של דואר הזבל בעולם היא ארה"ב, ממנה הגיע 12.7% מתוך כלל דואר הזבל העולמי.

איומים המועברים במייל בעולם
כמות הווירוסים, הנוזקות והקישורים הזדוניים המועברים במייל ברחבי העולם השתפרה לכדי אחד מכל 277.8 מיילים (0.36%), ירידה של 0.03% מהחודש הקודם (אחד מכל 255.8 בנובמבר). ב-27.2% מהמיילים שכללו וירוסים היה קישור לאתר שהוגדר כמזיק, 13% יותר מאשר בנובמבר. כ-47% מהמיילים שהכילו נוזקות זוהו ונחסמו. גם כאן, המקור המשמעותי ביותר לאיומים המועברים במייל היתה ארה"ב, כאשר 40.9% מהווירוסים, הנוזקות והקישורים שהועברו במייל מקורם שם.

סימנטק זיהתה וחסמה בממוצע 762 כל יום, במהלך דצמבר 2012, אשר כללו נוזקות או תוכנות מזיקות פוטנציאלית ובלתי רצויות. זוהי ירידה של 58.7% מכמות האתרים שמחסמו בנובמבר. נתון זה מצביע על כמות האתרים שנפגעים או נוצרים לצורך הפצה של תכנים מזיקים.

מגמות בישראל
בהתאם למגמה העולמית, גם רמות דואר הזבל בישראל עלו בחודש דצבמר 2012, ונותרו גבוהות מהממוצע העולמי. על פי סימנטק, בישראל 71.1% מתעבורת המיילים היא של דואר זבל (כאמור, בעולם –70.6%).

לעומת זאת, כמות האיומים המועברים במיילים ממשיכה להיות נמוכה בישראל יחסית לרמתה בעולם – אחד מכל 848.6 מיילים הכיל בתוכו וירוס, נוזקה או קישור לאתר זדוני (בחודש שעבר הנתון עמד על אחד מכל 881.6 מיילים). כלומר, למרות שהמגמה החריפה במעט, ישראל שומרת על רמתה בכל הנוגע לכמות וירוסים או הנוזקות המועברים במיילים ועדיין נמצאת במרחק רב מהממוצע העולמי (העומד, כאמור, על אחד מכל 277.8 מיילים).

דו"ח המודיעין של סימנטק
דו"ח המודיעין שסימנטק מפרסמת, מספק את הניתוח העדכני ביותר של איומי אבטחת סייבר, מגמות ותובנות מצד צוות המודיעין של סימנטק בנוגע לתוכנות זדוניות, דואר זבל, ושאר סיכונים עסקיים מזיקים אפשריים. הנתונים אשר שימשו לניסוח הניתוח בדו"ח משולב זה כוללים מידע מחודשים ינואר עד דצמבר 2012.

לקריאה נוספת ניתן לפנות לבלוג שפרסמה סימנטק בנושא:
http://www.symantec.com/connect/blogs/symantec-intelligence-report-december-2012?om_ext_cid=biz_socmed_twitter_facebook_marketwire_linkedin_2013Jan_worldwide_JanIntel


כמו כן, ניתן להוריד את הדוח המלא דרך הקישור הבא:
http://www.symantec.com/content/en/us/enterprise/other_resources/b-intelligence_report_12_2012.en-us.pdf

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית