"הרוגים משאיפת גז רעיל בסוריה"

פעילי אופוזיציה טוענים כי לפחות שבעה בני אדם נהרגו במתקפת גז רעיל של כוחות הצבא על אזור חומס. על פי הטענות מדובר בגז הדומה לגז העצבים סארין
(צילום: מתוך סרטון המורדים שהופץ)

האם אסד מתקרב לסוף דרכו בסוריה? רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" מצטטת פעילי אופוזיציה בסוריה הטוענים כי שבעה בני אדם נהרגו באזור חומס מגז שפוזר על ידי הצבא הסורי. על פי הדיווח עשרות נוספים נפגעו משאיפת הגז בשכונת אל-ביאדיה בחומס ואף סבלו מבחילות, ריפיון שרירים, טשטוש בראייה וקשיי נשימה.

כוחות המורדים טענו כי הגז שפוזר דומה מאוד בתכונותיו לגז העצבים סארין, הנחשב לאחד הקטלניים ביותר. "המצב קשה, אין לנו מסיכות גז, הרופאים אמרו כי זה קשור לסארין", אמרו עדי ראייה לרשת הטלוויזיה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר הלילה בראיון לערוץ טלוויזיה ברוסיה כי משטר אסד יבצע התאבדות פוליטית אם יעשה שימוש בנשק כימי. "בכל פעם שישנן שמועות על שימוש בנשק, אנו פונים למשטר הסורי ומקבלים הבהרות כי לא ייעשה שימוש", הוא אמר.

צפו בסרטון מחומס שפרסמו המורדים:

  

בד בבד אמש דיווח השבועון הגרמני "פוקוס" כי יחידות עילית של צבאות זרים פועלות בעומק השטח הסורי כדי להתמודד מול מאגרי הנשק הכימי. לפי הדיווח, שמתבסס על קצין בנאט"ו, מדובר על פעילות של סיירת מטכ"ל הישראלית וכן על יחידות עילית של צבאות צרפת וארה"ב.

אמש נהרגו, על פי הדיווחים, עשרות בני אדם כאשר מטוסי קרב של צבא סוריה הפציצו מאפייה במחוז חמה שבמרכז המדינה. מדובר באחת המתקפות החמורות על אוכלוסייה אזרחית בסוריה מאז החלה הלחימה לפני כשנתיים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית