ידידתנו הטובה ביותר?

חברה אמריקאית החליטה לוותר על מוצרים של חברה ישראלית בעקבות מה שהיא טוענת כ"חשש מהמצב במזרח התיכון". במייל שהגיע לחברה בישראל נכתב כי "איננו רוצים לאשר יותר ספקים מישראל"

הגם אתה ברוטוס? האם גם חברות אמריקאיות עושות כעת חושבים לפני שהן נכנסות לשיתוף פעולה עם חברות ישראליות, לאור המצב הביטחוני והמתיחות מול עזה והגדה.

נראה כי לפחות חברה אמריקאית מובילה אחת, חברת בת של קבלנית הענק L-3 שעוסקת בפתרונות בתחומי אבטחה, אלקטרוניקה ואופטרוניקה, תקשורת ומודיעין ועוד, החליטה בימי מבצע "עמוד ענן" שלא להיכנס לעסקים עם חברה ישראלית בתחום המשיק לתחומים הללו.

לאחר מספר חודשים של מגעים בין החברה האמריקאית לחברה הישראלית קיבלו בחברה ביום האחרון של מבצע "עמוד ענן" את המייל הזה: "נכון שבחרנו במוצר שלכם על מנת לענות על צורך מסוים, אולם נבחנו גם מספר מוצרים נוספים, והמוצרים היו צריכים לעבור מכרז פנימי.

הדאגה הגדולה שלנו כרגע היא כל המהומות במזרח התיכון וההנהלה הבכירה לא רוצה לאשר יותר ספקים מישראל. זה עיתוי גרוע, אבל אנו נעדכן אתכם אם משהו ישתנה. בכל אופן, יש לנו את הנתונים של כל אחד מהמוצרים עליהם דיברנו, במידה והדברים ישתפרו וכן תתעורר הזדמנות". בחברה הישראלית פנו בעקבות המייל המטריד לנציגות סיב"ט בארצות הברית וכרגע הם ממתינים לראות אם ניתן יהיה בכל זאת לקיים עסקאות עם החברה האמריקאית.

"זה לא שהם ביטלו עסקה אבל היינו במגעים מסר חודשים ונראה היה שהדברים מתקדמים בצורה טובה. אני מאוד מופתע מהתגובה הזו, הייתי מצפה אולי לשמוע דברים כאלה מחברות בדנמרק, בלגיה או אירלנד אבל לקבל כזו תגובה ממפעל אמריקאי מוביל, זו ממש סתירה לפנים. אני מקווה מאוד שהם ישקלו מחדש את מדיניותם", אומר המנכ"ל של החברה הישראלית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית