שת"פ חדש לתע"א

החברה חתמה על מזכר הבנות עם חברת BEL ההודית לגבי מערכת ברק 8 להגנה על ספינות
(צילום: התעשייה האווירית)

התעשייה האווירית (תע"א) וחברת Bharat Electronics Limited India ההודית חתמו בסוף השבוע על מזכר הבנות לגבי שיתוף פעולה עתידי בפרויקטים למערכות ההגנה לספינות מסוג "ברק 8".

התע"א מעורבת בשנים האחרונות בתכניות פיתוח עבור חילות האוויר והים של הודו, בשיתוף פעולה עם ארגון הפיתוח והמחקר ההודי להגנה (Defense Research and Development Organization- DRDO) ועם תעשיות הגנה הודיות נוספות. תכניות אלה כוללות גם ייצור משותף של תתי מערכות.

במסגרת מזכר ההבנות תשמש חברת BEL כאינטגרטור הראשי ותייצר תתי מערכות מרכזיות. התע"א תמשיך לשמש כסמכות הפיתוח ההנדסי ותייצר תתי מערכות כקבלן משנה מרכזי של BEL.

מנכ"ל התע"א, יוסי וייס, אמר: "מזכר הבנות זה מהווה התקדמות משמעותית בשיתוף הפעולה שלנו עם הודו. השותפות עם חברת BEL תמשיך לחזק את יכולתה של התע"א לספק פתרונות איכותיים לשירותן של מערכות הגנה הודיות, ולתמיכה אופטימאלית בצרכי ההגנה של הודו. חברת BEL היא שותפה אסטרטגית עבור התעשייה האווירית ואנו מקווים ששיתוף הפעולה בינינו יתרחב ויכלול תחומי עניין משותפים נוספים".

מנהל השיווק של חברת BEL מר רמהקרישנה (H.N Ramakrishna) אמר: "אנו רואים בתעשייה האווירית שותפה מרכזית בעלת מגוון רחב של אפשרויות לפעילות משותפת. מזכר הבנות זה ממחיש את היכולת של חברת BEL והתע"א לעבוד יחד בשיתוף פעולה הדוק להצלחתן של שתי החברות בתכניות מתקדמות וחדשניות ביותר. אנו נמשיך לפעול תחת תמיכתו והנחיתו הפעילה של ארגון הפיתוח והמחקר ההודי להגנה DRDO".

הודו הופכת בשנים האחרונות להיות שוק מפתח עבור תעשיות ישראליות מתחום הביטחון. בתע"א הבינו זאת ובשבוע שעבר מינו סמנכ"ל חדש לענייני הודו. אלי אלפסי מונה לתפקיד במטרה ליצור סינרגיה בפעילות התע"א ולמנף אותה למימוש אתגרים נוספים, שהחברה הציבה לעצמה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית