הגנה מתחת לפני הים

גדר הגנה תת מימית חדשה מתוצרת חברת רבטק מותקנת במזרח אירופה ובנמלים באסיה. הגדר מספקת הגנה נגד צוללנים ומטעני נפץ צפים

חברת רבטק שמתמחה במערכות אבטחה אלקטרוניות ומייצרת פתרונות להגנה היקפית, פיתחה גדר הגנה תת מימית שכבר מותקנת במזרח אירופה בתחנות כוח גרעיניות שעובדות על מים מקוררים, וצפויה להיות מותקנות בקרוב גם בנמלים במזרח אסיה.

הגדר האלקטרונית "מרינט" מספקת הגנה נגד צוללנים, מטעני נפץ צפים ועוד, במתקנים שיושבים על קו חוף ובמתקנים שעובדים על בסיס מים מקוררים שבהם ישנם מפתחי מים מאוד גדולים שמחוברים לנהר או ים. "מצאנו שיש חולשה בהגנה על קו מים", מספרת אסתר ריבק סגנית נשיאת החברה.

"הרשת הזו מיועדת להגן על מעברי מים ומפתחי מים רחבים, נמלים או רציפים. לדוגמא, במקרה של מתקנים שעובדים על קירור מים, המים זורמים הלוך וחזור מתוך המתקן ואפשר בקלות יחסית להשיט פנימה מטען נפץ עם המים החוזרים". הרשת נקשרת למצופים ונמתחת עד לקרקעית שם היא מעוגנת על ידי משקולות ולדברי ריבק החברה קיבלה כעת גם דרישה להגן על מעבר מים שחוצה מתקן מסוים בישראל.

"הכבלים של הרשת הם כבלי פלדה רציפים שמצופים בחומר פלסטי ומכילים סיבי גלאי, ברגע שמנסים לחתוך את הגדר אז היא מתריעה על כך למרכז הבקרה של המתקן אליו היא מחוברת, כך שיש גם מחסום אלקטרוני וגם מחסום פיזי. זה פתרון חדשני, אפקטיבי והרבה יותר נוח לתחזוקה מאשר סורג המתכת שהיה נפוץ עד עכשיו והיווה רק מחסום פיזי שגם יכל להחליד".

הרשת שעברה שינויים ושדרוגים לאחרונה מחולקת לפאנלים המחוברים אחד לשני, כאשר כל פאנל מתריע בנפרד במידה ויש חבלה בגדר. הרשת שיכולה להיפרס על שטח של מספר קילומטרים. עברה לאחרונה מבדקים בנמלים בדרום מזרח אסיה וגם בארץ בוחנים את השימוש בה להגנה על מעברי מים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית