מצילים חיים בחסות הוותיקן

חדרי ניתוח סטריליים מתוצרת ישראל מסייעים בהצלת חיים באזורי הסכסוך ברחבי העולם

גוף הסיוע הבינלאומי של הוותיקן, ה"קריטאס", משתמש בשנה האחרונה בחדרי ניתוח סטריליים שפותחו על ידי החברה הישראלית SYS טכנולוגיות.

המערכות שפיתחה החברה אף סייעו בהצלת חיים ברפובליקה של קונגו במרץ האחרון כאשר יותר מ-200 איש נהרגו בסדרת פיצוצים שהחרידה את עיר הבירה בראזוויל, כתוצאה מתקלה במחסני תחמושת תת קרקעיים של צבא קונגו.

יוסי צור, מבעלי החברה, ואחד המפתחים של החדר הסטרילי מספר כי שותף נוסף בחברה, ד"ר שלום זילברשמידט, נוהג להתנדב חודש בשנה בפעילות הומניטרית באפריקה וכך נוצר קשר בין החברה לבין נציגות ארגון הקריטאס בסניף שלה בצפון איטליה.

"ד"ר זילברשמידט סיפר להם על בתי החולים הסטריליים והם שמו לעצמם למטרה לעזור ולקדם את הנושא. כבר לפני כשנה וחצי כשהמערכת עוד הייתה בפיתוח הם ביקשו לרכוש מספר מערכות שבהן יעשו שימוש באתרי אסון וארצות שבהם ניתן סיוע הומניטרי. במקרה של הפיצוצים בקונגו, תוך יומיים כבר הגענו עם שתי מערכות וסייענו לצוותים ההומניטריים שפעלו באזור האסון".

לדברי צור, יש מספיק חדרי ניתוח ניידים בשוק אולם במקרה זה מדובר בחדר ניתוח סטרילי שאותו ניתן להתקין בתוך דקות ספורות וכי בתוך חמש דקות מרגע ההתקנה כבר ניתן להגיע לסביבה נקייה שעומדת בתקן של ISO 6, שהוא עוד יותר מחמיר מהתקן של חדרי הניתוח בבתי חולים.

"זו סביבה אופטימלית עבור הצוותים שהם די מזוהמים כתוצאה מהפעילות באזורי האסון, לעבור ניקוי אוטומטי כשהם נכנסים למתחם הסטרילי. האוויר המזוהם שעובר דרך ריבוי של פילטרים כל הזמן מכוון החוצה, כל הזמן בשאיפה לצאת מהסביבה הקיימת. החלל בתוך המערכת והניקיון של השטח הסטרילי הוא הומוגני לחלוטין כל המתחם מנוקה בצורה שווה". מערכת אחת היא לרוב במידות של 3X4 מטרים, אולם ניתן בקלות לחבר מספר יחידות וליצור מתחם סטרילי גדול עבור כוחות הסיוע וההצלה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית