פיצוץ באוטובוס, לפחות 17 נפגעים

על פי דיווחים מדובר בפיצוץ רב עוצמה שאירע באוטובוס שעבר בשדרות שאול המלך בתל אביב. מבין הפצועים 3 נפגעו באורח בינוני
(צילום מסך מחדשות 2)

האם החמאס מימש את איומיו? פיצוץ עז אירע באוטובוס בשדרות שאול המלך במרכז תל אביב, לא הרחק מבסיס הקריה. על פי דיווחים בכלי התקשורת, כוחות הצלה רבים זורמים לזירת האירוע וכי מדובר על אירוע רב נפגעים. על פי דיווחים ראשוניים יש במקום לפחות 17 נפגעים, מתוכם לפחות שלושה באורח בינוני. כל הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

על פי דיווחים באזור הבורסה בר"ג נעצר חשוד ועליו מטען חבלה. וישנה הערכה כי מחבלת נוספת מסתובבת ברחובות בתל אביב וכעת מחפשים אחריה. מתחזקת הערכה בקרב גורמי הביטחון כי לא מדובר במחבל מתאבד, אלא במטען שנזרק לעבר האוטובוס.

באתר החדשות "YNET" סיפרה עדת ראייה שהייתה במקום כי "שמעתי בום וראיתי ענן שחור. החבר'ה של המונית בקשר אמרו 'יש פה אוטובוס מפורק'". עוד נכתב כי עדי ראייה ליד הקריה דיווחו כי בכריזה של הבסיס נשמעות קריאות להיכנס למבנים ולא לצאת. ניידות משטרה רבות הגיעו לאזור.

כזכור חמאס איים מאז תחילת המבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה כי הוא יחדש את פיגועי הטרור בתוך שטח ישראל כנקמה על חיסול רמטכ"ל הארגון אחמד ג'עברי. כאמור, אם אכן מדובר בפיגוע שמגיע מבית החמאס, צריך לחכות ולראות מה תהיה תגובת ישראל, כאשר הפיגוע מתרחש על רקע השיחות להפסקת אש המתנהלות בקהיר בתיווך מצרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית