ARM תהיה חלק מהתאגדות לרכישת זכויות לפטנטים של MIPS

קונסורציום Bridge Crossing ירכוש 580 פטנטים של חברת MIPS בתחומי המיקרו-מעבדים, מערכות על גבי שבב וטכנולוגיות נוספות תמורת 350 מ' דולר
(mips.com)

ARM, מובילה בפיתוח פתרונות IP (קניין רוחני) טכנולוגיים לתעשיית האלקטרוניקה, הודיעה כי תהיה אחת החברות המובילות ב-Bridge Crossing LLC – קונסורציום של חברות טכנולוגיה מובילות המקושר עם Allied Security Trust, שסיכם עם חברת MIPS כי ירכוש ממנה את זכויות תיק מוצרי הפטנטים שלה.

תיק מוצרי הפטנטים של MIPS כולל 580 פטנטים ויישומי פטנטים המתפרסים לאורך תחומי התכנון של מיקרו-מעבדים, מערכות על-גבי שבב ותחומי טכנולוגיה משיקים. הקונסורציום ישלם 350 מיליון דולר במזומן על מנת לרכוש את הזכויות לתיק המוצרים, מתוכם תממן ARM סכום של 167.5 מיליון דולר. עם השלמתה, תתמוך הרכישה בהמשך החדשנות בתחום המערכות על-גבי שבב, תוך שהיא מונעת סיכון משפטי אפשרי הכרוך בשימוש בתיק מוצרי הפטנטים של MIPS על-ידי חברות הקונסורציום.

הקונסורציום יהפוך את הרישוי לתיק מוצרי הפטנטים לזמין גם עבור חברות שאינן שייכות לקונסורציום. "ARM היא חברה מרכזית בקונסורציום שמטרתו ניטרול הסיכון המשפטי האפשרי באשר לשימוש בפטנטים הללו בפיתוחים עתידיים של טכנולוגיות משובצות מתקדמות", הסביר וורן איסט, מנכ"ל ARM. "תביעות משפטיות הן עניין יקר וגוזל זמן, ובמקרה זה, גישה קולקטיבית יחד עם שחקניות מרכזיות אחרות בתעשייה הייתה הדרך הטובה ביותר להסיר את הסיכון הזה מהדרך".

העסקה, הכפופה לאישור בעלי המניות של MIPS ולתנאי הסגירה המקובלים, צפויה להיחתם ברבעון הראשון של 2013. תרומתה של ARM לעסקה, בסך 167.5 מיליון דולר, תמומן מתוך מאגרי המזומן הקיימים של החברה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית