אמון אוסטרלי

צבא אוסטרליה בחר שוב במערכת ניהול קרב של החברה הישראלית, אלביט מערכות, והן יסופקו לאסדות נחיתה של חיל הים האוסטרלי

אלביט מערכות כובשת מקום בולט באספקת מערכות מתקדמות לניהול קרב. משרד ההגנה האוסטרלי בחר בפעם השנייה תוך כשנתיים במערכת ניהול קרב של החברה הישראלית.

הבוקר נמסר כי אלביט מערכות זכתה בחוזה של צבא אוסטרליה לאספקת מערכות לניהול שדה קרב (מענ"ק) לאסדות נחיתה של חיל הים האוסטרלי. המערכות תשולבנה באסדות נחיתה המותקנות על ספינות אמפיביות מסוג "קנברה". הספינות תאפשרנה העברה של חיילים וציוד מהספינות האמפיביות לחוף, לרבות כאשר חסרים מתקני נמל קבועים ותשמשנה ליצירת קשר ושלוביות עם הכוחות הרגליים במהלך פעילויות מבצעיות משולבות.

אלביט מערכות מספקת את המערכות לניהול שדה קרב מתוצרתה לצבא אוסטרליה במסגרת התוכנית ללוחמה ברשת "יבשה 75/125", הנחשבת לאחת מתוכניות ניהול הקרב הגדולות בעולם.

בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל חטיבת יבשה ותקשו"ב באלביט מערכות אמר כי "העובדה שצבא אוסטרליה, אחד מהצבאות המתקדמים והמודרניים בעולם, בחר לצייד גם את חיל הים שלו במערכות ניהול שדה הקרב שלנו, מעידה על שביעות רצונו מאיכות ובשלות המערכות מכליס הוסיף כי בחירה זו מעידה גם על הצורך של צבאות מובילים בעולם להגביר את התקשורת והקישוריות בין הזרועות השונות שלהם.

"אנו מאמינים כי לקוחות נוספים ילכו בעקבות האוסטרלים ויבחרו במערכות המתקדמות שלנו לניהול שדה הקרב", הוסיף מכליס.

בשנת 2010 זכתה אלביט מערכות בחוזה של משרד ההגנה האוסטרלי, בהיקף של כ- 298 מיליון דולר, לאספקה, התקנה, הטמעה ותמיכה של מערכות תקשו"ב (תקשורת, שליטה ובקרה) מרמת החייל הבודד ועד רמת מיפקדת החטיבה, במסגרת התכנית "יבשה 75/125" של הצבא האוסטרלי. מערכות התקשו"ב מתבססות על מערכת ניהול קרב (מענ"ק) לכוחות רגליים, כוחות רק"מ (רכב קרבי משוריין) וחפ"קים נפרסים.

הפרויקט, מהווה חלק מרכזי במסגרת תוכניתו של הצבא האוסטרלי ללוחמה ברשת, הכוללת ציוד חטיבת חיל רגלים במערכות התקשורת וניהול הקרב מהמתקדמות בעולם. היכולות החדשות יגבירו את ההתמצאות הסביבתית של המפקד בשטח, יאפשרו העברה אוטומטית של מסרים וייעלו את הפעילות המבצעית. חשיבותה העיקרית של המערכת היא ביכולתה להקטין באופן משמעותי את סיכוני הפגיעה מ"אש ידידותית" (ירי דו-צדדי), על ידי שיפור הבטיחות והתיאום בין הכוחות השונים של צבא אוסטרליה והשגת יעילות, בטיחות ואפקטיביות מירביות.

אלביט מערכות זכתה בפרויקט זה לאחר שגברה על מתחרותיה במכרז בינלאומי פתוח. הניסיון העצום של אלביט באספקת מערכות שליטה ובקרה מתקדמות לצה"ל במסגרת פרויקט צבא יבשה דיגיטלי (צי"ד) ואחרים נותן לה יתרון גדול בשוק הבינלאומי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית