תקרית בגבול מצרים: חייל צה"ל נהרג

שלושה מחבלים ניסו לחדור לשטח ישראל באזור הר שגיא כשהם נושאים מטעני חבלה ואמצעי לחימה רבים. בחילופי אש עם כוח צה"ל נהרג חייל ושני נפצע
אלוף פיקוד דרום, האלוף טל רוסו, במקום הפיגוע (צילום: דו"צ)

פיגוע בגבול הדרום: חייל צה"ל נהרג ושני נפצע במהלך חילופי אש עם שלושה מחבלים בגבול מצרים. שלושת המחבלים נהרגו לאחר שפתחו באש לעבר סיור של צה"ל באזור הר שגיא בגבול עם מצרים. במקום התנהלו סריקות לוודא כי אין מחבלים נוספים באזור.

על פי תחקיר ראשוני עולה כי שלושת המחבלים התקרבו לגבול עם ישראל באזור מוצב כרמית, דרומית להר שגיא, בו טרם הושלמה בניית גדר המערכת החדשה. המחבלים נשאו חגורות נפץ, מחסניות, מטול אר.פי.ג'י ורובים.

הם ירו לעבר כוח צה"ל, שאבטח את העובדים המקימים את הגדר ופגעו בשני החיילים. כאמור אחד נהרג ושני נפצע. כוח מגדוד קרקל, שבשורותיו משרתים לוחמות ולוחמים, הגיע במהירות למקום ובקרב חוסלו שלושת המחבלים. במהלך חילופי הירי הפעילו המחבלים מטען חבלה. מדובר צה"ל נמסר כי השלושה היו בדרכם ככל הנראה לבצע פיגוע בשטח ישראל וכי פעילות הכוח "סיכלה פיגוע גדול".

ברביעי בלילה חיסל צה"ל בפעילות משותפת עם השב"כ שני מחבלים שעסקו בהכנות אחרונות לביצוע פיגוע בשטח ישראל. כלי טיס של חיל האוויר תקף את השניים באזור דרום רצועת עזה. הפלשתינים דיווחו כי אדם שלישי נפצע. לא ידוע האם יש קשר בין שני האירועים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית