מחשבות, תהיות ותובנות לקראת שנה חדשה

האם בבית הלבן הבינו שהאיסלאם לא מאמין ב"דמוקרטיה" שלהם? ומה לגבי היחסים בין וושינגטון לירושלים - האם השנה החדשה תביא שיפור? כנראה שלא; בצה"ל עוסקים בתפל ולא בעיקר ואיראן תמשיך להעסיק אותנו גם בשנה הבאה. פותחים שבוע עם אריה אגוזי, ימי ראשון

אני מקווה שבשנה הבאה עלינו לטובה מישהו בממשל האמריקאי יתחיל להבין מה קורה במזרח התיכון. כיום יש שם חוסר הבנה מוחלט, מדהים, לא מוסבר . הבית הלבן יכול לקבל מידע מכל "חיישן" שקיים בעולם, אנושי או טכנולוגי. למרות זאת הוא לא מתחיל להבין מה קורה בארצות ערב.

הוא לא מבין שהאיסלאם, אם רק יוכל, יחסל גם את ארה"ב. הוא לא מבין שאין "אביב ערבי" ושבסך הכל מה שקרה הוא שהמוסלמים הקיצוניים שידרגו את מעמדם. הנשיא אובמה אמר בשבוע שעבר כי מצרים 'אינה אויב אבל היא גם לא בעלת ברית'. אולי הוא מתחיל להבין. רבים טוענים שאין בכך שום סימן להבנה.

ובאותו עניין: אחרי ההתקפה על שגרירות ארה"ב בלוב שלחה ארה"ב שתי אוניות מלחמה לאזור לוב "בלי משימה מוגדרת". כמה טילי שיוט היו מסבירים לאנשי אל קעידה בלוב כי פעולות כאלה לא עוברות בלי תגובה. אבל וושינגטון מגמגמת כפי שלא גמגמה מעולם. כך ממשיכה ארה"ב לאבד את כושר ההרתעה שלה. גם אחרי ההתקפה על מחנה הכוח הרב לאומי בסיני ארה"ב לא הגיבה. פרט לאיומים נבובים לא נעשה דבר.

המוסלמים הקיצוניים הבינו כבר שאין להם מה לחשוש. מעולם ארה"ב לא נראתה חסרת אונים כמו בימים אלה.

האמת העירומה

סדרת הכתבות של צביקה יחזקאלי בערוץ 10 על האיסלאם בארופה היא מסמך מצמרר. אירופה אבודה. ערים שלמות נראות כמו כפרים ערביים. ראש עיר בפרברי פריז אומרת כי "פצצת האטום באירופה תתפוצץ כאן בשכונה". מול המציאות המטורפת של כנופיות מוסלמיות עם רובי קלשניקוב כמה ק"מ משער הניצחון, ראינו כמה צרפתים חביבים יושבים בבית קפה, שותים יין אוכלים ומדברים על הצורך לעשות משהו.

אבוד לכם רבותיי. איבדתם את המדינה שלכם. מה שיקרה כמעט בוודאות. התנועות הקיצוניות באירופה יקבלו כוח ללא תקדים. מלחמת אזרחים באירופה היא רק עניין של זמן.

 אמנות הדיפלומטיה

דיפלומטיה היא אומנות. בדיפלומטיה הישראלים אין אפילו אומנים חובבים. הריסת היחסים עם ארה"ב בגלל הנושא האיראני חמורה. ניתן לקיים דיאלוג בצורה אחרת. אבל כאשר פיל נכנס לחנות חרסינה הכל נהרס. אם אובמה יבחר שוב, יהיה לו חשבון פתוח עם ביבי נתניהו שכולנו נשלם אותו. אם רומני יבחר מי יודע מה יקרה.

בקיצור הפיל הרס את החנות ועכשיו יהיה קשה לשקם גם את הקירות וגם את מדפי התצוגה. עבורנו זה מצב בלתי נסבל. אבל בירושלים שכחו שאנחנו תלויים בארה"ב בכל כך הרבה נושאים. הפיל הזה עיוור וחרש.

ובדרום, שגרה

אני מאחל לתושבי הדרום שנה חדשה ללא "טפטוף" של רקטות על ראשיהם. אבל אני לא בטוח שהאיחולים שלי ישנו את המצב. הממשלה הזו החליטה מתוך סיבה לא ברורה לא להגיב על ירי מהרצועה לעבר ישובים הדרום.

לו היה נופל פגז אחד ברמת אביב או בהרצליה המצב היה שונה לגמרי. הדרום יכול לספוג - כך לפחות חושבים בממשלה שאיבדה מזמן את כושרה להביא להרתעה. אם בכל זאת יחליטו לעשות משהו לא צריך לסכן אף חייל.

בצה"ל יודעים איך לעשות את העבודה מרחוק. ושלא יספרו לי "מומחים" שאני טועה ושרק פעולה קרקעית תעזור. בולשיט של רמבואים.

כבר עדיף מלון

יש כמה משקיעים שמוכנים לרכוש את בנין האו"ם בניו יורק כדי להפוך אותו למלון יוקרתי. כל דולר שמושקע כיום בתפעול הארגון הענק הזה הוא בזבוז. הארגון הזה פשט רגל בגלל שבראשו עומדים בשנים האחרונות אנשים רופסים, חלשים, מגמגמים שתלושים מכל מציאות.

"האו"ם גינה" או "האו"ם מביע דאגה" נו באמת. מי מתייחס לארגון הזה? מי בכלל מאזין למה שיוצא מהבניין הגבוה בניו יורק? לא פלא. הארגון שמעולם לא היה חזק, הפך לסחבה משומשת.

הוא לא מסוגל לפעול בשום צורה ובשום מקום. לא מול רעב באפריקה ולא מול רצח עם בסוריה.

הברדק הצה"לי

אני מאחל לצה,ל שני דברים בשנה החדשה: שהמשמעת שנעלמה תוחזר לפחות חלקית ושהצבא יקבל שכל. חוסר המשמעת הורס כל חלקה טובה בצה"ל. אנשים נפצעים ונהרגים. משאבים מבוזבזים. אבל על זה נכתב הרבה. אבל השכל הפשוט, הבסיסי נעלם גם הוא. הצעירה הקנדית שירדה עם הוריה לקנדה ונעצרה כשהגיעה לחתונה בישראל, בילתה גם את סוף השבוע בכלא.

עם מה מתעסקת המשטרה הצבאית? עם מה מתעסקים בתי המשפט הצבאיים? האם יש משהו באוויר שמונע מאלה לעסוק בעיקר ולא בתפל? האם צה"ל נוקם בבחורה הזו על כל תסכוליו בכל הקשור לגיוס חרדים? זה לא מריח טוב. זה מריח רע. כך לא נוהגת מערכת צבאית שאחד ממאפייניה בשנים האחרונות הוא ברדק מערכתי. כך נוהגת מערכת צבאית אטומה, שעושה דברים בשליפה ולא מוכנה להודות בטעות.

העסק הזה הוא בושה לצה"ל, בושה למערכת המשפט הצבאית שהייתה אמורה להפסיק את הבושה ובושה למדינה שמתעללת בבחורה צעירה ללא כל סיבה אמיתית.

מדיניות בת יענה

איראן העסיקה אותנו בשנה החולפת ותמשיך להעסיק אותנו גם בשנה החדשה. האיראנים חכמים. הם הבינו שהשיירה שלהם יכולה לעבור כאשר הכלבים ימשיכו לנבוח. העולם כולו מפגין חוסר אונים מדהים מול מדינה פסיכית כמו איראן.

העולם רואה רק עד קצה אפו. איראן גרעינית עם טילים לטווחים של אלפי ק"מ תהווה סכנה לא רק למדינות באזורנו. אבל האירופאים והאמריקנים מעדיפים לדחוף את ראשיהם להמבורגר עסיסי או לנתח יפה של כבד אווז ולקוות שהם לא יכנסו למעגל האיום של המדינה המטורפת שמפתחת נשק גרעיני ואמצעי שיגור.

מדיניות הבת יענה הזו מעודדת את איראן להמשיך במעשיה כאילו היא לבדה בעולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית