עוד מערכות ישראליות יותקנו ב - 35-F

משרד ההגנה האמריקאי העביר 207 מיליון דולר ללוקהיד מרטין כדי שתבצע התאמות שיאפשרו להתקין במטוס החמקן מערכות ישראליות נוספות
F35 (צילום: AP)

משרד ההגנה של ארצות הברית העניק לחברת לוקהיד מרטין, יצרנית מטוס הקרב החמקן מדגם 35-F, סכום של 207 מיליון דולר על מנת לבצע התאמות שיאפשרו להתקין על המטוס מערכות ישראליות.

המענק יאפשר לחברת לוקהיד מרטין לבצע התאמות של חומרה ותוכנה כך ש-20 המטוסים שרכשה ישראל יוכלו לקלוט את המערכות שישראל מעוניינת להתקין בהם. ההסכם הזה שיאפשר להתקין מערכות ייחודיות במטוסים צפוי להכניס לתעשיות הביטחוניות הישראליות כ-450 מליון דולר.

כפי שדווח ב"ישראל דיפנס" כבר בחודש אפריל, הממשל האמריקני הסכים לאפשר לחיל האוויר להתקין במטוס הקרב החמקן מערכת רדיו ומערכת העברת נתונים מתוצרת ישראל וכן ל"השביח" את מערכת הלוחמה האלקטרונית של המטוס על ידי תוספת של מערכות ישראליות.

לצורך השבחת מערכת הלוחמה האלקטרונית יפתחו התעשיות הביטחוניות הישראליות, ובראשן אלביט מערכות והתעשייה האווירית, "תוספות" למערכת האינטגרלית של המטוס. בשבועות האחרונים סוכם היקף העבודה שלוקהיד מרטין תזמין מישראל.

עד לאחרונה ארצות הברית לא אפשרה לחיל האוויר הישראלי אפילו גישה חלקית למערכת הלוחמה האלקטרונית של מטוס הקרב המתקדם. התוספת הייחודית למטוס תעניק לחיל האוויר הישראלי יתרון על חילות אוויר אחרים באזור שיחזיקו אף הם במטוס.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית