עצומת סירוב הפקודה: שיא בטירוף הגרעין

עצומת סירוב הפקודה: שיא בטירוף הגרעין

היה צפוי שזה יקרה. שאחרי התקפת השלשול של פטפטת על הנושא האיראני הגיעה לשיא קליני, פורסמה עצומה שקוראת לטייסים חיל האוויר לסרב פקודה אם היא תהיה לצאת לתקיפה של מתקני הגרעין באיראן.

למעלה מ-400 איש, בהם משפטנים, חתמו בימים האחרונים על עצומה הקוראת לטייסי צה"ל לסרב פקודה ולא לתקוף באיראן אם יידרשו לעשות זאת. החותמים על העצומה סבורים כי ההחלטה של מקבלי ההחלטות לצאת למתקפה באיראן הינה "החלטה מוטעית והרפתקנית", שלא תמנע את תוכנית הגרעין האיראנית, אלא רק תעכב אותה במחיר מופקע.

במקביל, שלחו אתמול רופאים בכירים במערכת הבריאות מכתב לראש הממשלה ולשר הביטחון, שבו הם מביעים חשש מהשלכות של תקיפה אפשרית. לו ישראל הייתה מדינה נורמלית היו ניידות משטרה יוצאות אמש לבתיהם של היוזמים והחותמים ומביאים אותם לתחנות משטרה כדי לחקור אותם על הסתה לסירוב פקודה חוקית. אבל ישראל איבדה מזמן את שפיותה.

הקשקשת, ברברת, שלשלת בנושא האיראני הגיעו לשיאים של גיחוך, טירוף, בושה, ועליבות. כל מי שנדמה לו שהוא יודע משהו מדבר שטויות. העיתונות הבינלאומית מבינה שיש כאן "בית חרושת" לכותרות והיא שולחת את אנשיה לשוחח עם כל מי שפעם עבר ליד מחנה צבאי ומתייחסת לדבריו כאילו הוא הגיע לראיון ישר מלשכת ראש הממשלה.

ראיונות מיותרים עם עוזי דיין, שגריר ישראל בוושינגטון ואחרים הם רק הדוגמאות מ-24 השעות האחרונות. תסתמו את הפה. אין לכם מושג מה קורה. באווירה הזו שיוצרת המדינה המטורפת שלנו לא פלא שהרמטכ"ל האמריקני ושר ההגנה האמריקני מכנסים מסיבת עיתונאים כדי להזהיר. הם רואים מדינה מטורפת שאיבדה כל כיוון ושבה נאמרים דברים מגוחכים. אנחנו כבר נוצחנו עוד לפני שאיראן אפילו הרכיבה ראש קרבי אחד על אחד מטילי השיהאב שלה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית