ברכות לדיכטר, אבל הוא לא יציל את העורף

ברכות לדיכטר, אבל הוא לא יציל את העורף

אבי דיכטר הוא איש טוב, רב הישגים כראש שב"כ לשעבר. אבל מינויו לתפקיד השר להגנת העורף לא ישנה את המצב העגום של העורף. יש כמה בעיות שגם אבי דיכטר לא יוכל לפתור - הזנחה של עשרות שנים, סמכויות לא ברורות ובעיקר מחסור בתקציבים.

אז יהיה שר חדש ויהיו ממלאי תפקידים במשרדו, אבל דבר לא ישתנה, שכן כדי ליצור שינוי צריך בעיקר מיליארדים שכרגע אינם וצריך סמכות אחת שגם היא איננה ולא תהיה בגלל מלחמות יהודים. אז אבי דיכטר יסייר, יתרשם, ייבהל ממראה עיניו ויחזור למשרד כדי לכעוס על המצב.

העורף בישראל לא מוגן כלל. ניתן לעשות הרבה יותר בתחום המקלטים הציבוריים, שהם הנקודה החלשה במסכת ההזנחה הארוכה אבל גם אם אלה ישופצו תוך יום, הם יתנו תשובה לאחוז זניח של האוכלוסייה ודווקא זו שגרה בבניינים ישנים שגם כך בקושי עומדים על תילם.

אז מה הפיתרון? ישראל לא בנויה למלחמות ארוכות שתפגענה בעיקר בעורף בנשק סטטיסטי כמו רקטות וטילים. אם תתחיל מלחמה כזו, צריך צה"ל או למעשה הממשלה, להסיר כל מכשול או ליתר דיוק לתת הוראה לצה"ל להפסיק את הירי בכל דרך ויש הרבה דרכים לעשות זאת. אבל במקרה כזה, חייבים הפוליטיקאים שלנו להפסיק ולחיות בחשש מפני מה יגיד האו"ם או מה יגידו ועדות חקירה בינלאומיות שונות.

מי שיורה על עורף, על אזרחים, צריך לצפות לקבל אותה תגובה - אלא שלצה,ל יש אפשרות לעשות אותה יותר קשה ויותר קטלנית. אבל בשביל זה צריך ממשלה נחושה שלא חוששת מכל גיהוק של ה"קהילה הבינלאומית". זה לא המצב כרגע.

אז ברכות לאבי דיכטר אבל הוא לא יביא את הישועה ונראה לי שגם הוא יודע את העובדה המצערת הזו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית