הפרשייה בחיל הים: צה"ל מנוהל על ידי העיתונות

הפרשייה בחיל הים: צה"ל מנוהל על ידי העיתונות

פרשה נוראה נחשפה - חיילים מספינת טילים של חיל הים בילו עם יצאנית בעת שהספינה עגנה בנמל פיראוס לצורך אימון משותף עם חיל הים היווני. אמש מסר דובר צה"ל כי הם יועמדו לדין על "על התנהגות שלא בתאם לנורמות של החיל". גם מפקד הספינה יינזף. מישהו ברמות הבכירות של צה"ל מושפע כנראה לרעה מחום הקיץ.

מלחים של ציים מכל העולם יורדים לחוף בכל מקום בו עוגנת ספינתם והולכים לבלות עם פרוצות, זו אפילו מסורת. אנשי חיל הים לא עשו את זה על חשבון אימונים חס וחלילה אלא כאשר קיבלו "אפטר" בחוף.

מה רצו שהם יעשו? שילכו לספרייה העירונית? שילמדו על תולדות פיראוס? מפקד הספינה אפילו שיבח אותם על הפעילות שאחרי הפעילות המבצעית. המוזר והמעציב הוא שצה"ל נבהל מפרסום בעיתון ועשה בדיוק את מה שהצדקנים רצו שהוא יעשה - שישפוט וירשיע את הפושעים הנוראים.

מישהו בצה"ל השתגע לגמרי. מה רוצים מאנשי חיל הים? הם באו לנמל זר, עשו את המוטל עליהם ובשעות החופשיות על החוף עשו את כל מה שמלח אזרחי או במדים עושה בחופשת חוף. אבל בצה"ל עובדים לפי העיתונות. אין שם איש שיגיד לעיתונות "תפסיקו לבלבל לנו את השכל עם השטויות שלכם" .אז לא אמרו את זה ושפטו את החיילים שבסך הכל רצו לבלות מעט, לפרוק מתחים.

כל היוצרות בצה"ל התהפכו ולא רק בעניין הזה. משמעת בצה"ל היא בגדר המלצה. כאן לא הייתה בעיה של משמעת כי מותר לחיילים לעשות בחופשת חוף מה שבא להם, כל עוד זה לא נגד החוק. אז הצדקנים הדו פרצופיים שרובם היו עושים בדיוק אותו דבר, חוגגים עוד ניצחון מפוקפק של הצדקנות והצביעות שמבוססת על העיקרון "אם מישהו מבקר אותנו צריך להעניש מישהו".

כיסוי תחת צה"לי במירעו. מקריבים חיילים מעולים רק כדי לרצות כתב שחיפש סקופ שהוא אולי אייטם במדור רכילות. אני מתפלא שהאתר שחשף את "הפרשה" הנוראה לא צרף המלצה לחיל הים - בכל נמל בו תעגון ספינת חיל ים ישראלי בעתיד יחוייבו המלחים ללכת לבית הכנסת המקומי. לראות במה הפיקוד הבכיר של צה"ל מתעסק בימים בהם הוא אמור להיות שקוע עד אזניו בכמה נושאים ביטחוניים בוערים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית