טלטלה במצרים: הנשיא מורסי פיטר את שר ההגנה והרמטכ"ל

בצעד מפתיע פיטר הנשיא, נציג האחים המוסלמים, את השר טנטאווי והרמטכ"ל ענאן ומינה להם מחליפים. בנוסף, ביטל את הסמכויות הנרחבות של הצבא
מוחמד מורסי (ארכיון: מתוך שידורי הטלוויזיה המצרית)

טלטלה בצמרת הצבאית של מצרים: הנשיא מוחמד מורסי החליט לפטר את שר ההגנה מוחמד חוסיין טנטאווי ואת הרמטכ"ל סאמי ענאן.  על פי דיווחיי הטלוויזיה הממלכתית בקהיר מורסי הוציא את השניים לגמלאות, העניק להם עיטורים ממלכתיים ומינה אותם רשמית ליועציו.

במקום טנטאווי, מורסי מינה את עבד אל-פתאח סיסי, ובמקומו של ענאן את הגנרל סידקי סובחי, מפקד הארמיה השלישית בצבא מצרים. הוא הכריז על שורה של מינויים נוספים בצבא. 

דיווחים נוספים במצרים טוענים כי מורסי בנוסף ביטל את התיקונים החוקתיים שהקנו לצבא סמכויות נרחבות והגבילו את סמכויות הנשיא. המועצה הצבאית הכריזה על תיקונים אלה לפני הבחירות שבהן זכה מורסי. בנוסף הנשיא המצרי החדש גם הוציא לגימלאות את מפקד הצי המצרי ואת מפקד חיל האוויר. יש לזכור כי הצעדים הללו מתבצעים כאשר ברקע פעילות הצבא המצרי בחצי האי סיני במטרה למגר את קני הטרור הג'יהאדיסטי באזור.

מורסי החליט גם למנות לעצמו סגן נשיא, את סגן נשיא בית הדין לערעורים לשעבר, השופט מחמוד מכי, שכבר נשבע בפניו אמונים. זוהי הפעם השנייה בלבד ב-30 השנים האחרונות שבמצרים מכהן סגן נשיא. הקודם היה עומר סולימאן, שמונה בידי חוסני מובארק זמן קצר לפני הדחתו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית