דיווח: ארה"ב מציעה למצרים סיוע ביטחוני

על פי ה"ניו יורק טיימס" מדובר בסיוע בציוד צבאי, הכשרת שוטרים ואמצעי ניטור אלקטרוני ואווירי. על פי מקורות הפנגטון המצרים נוטים להיענות בחיוב להצעה, אולם עוד אין סיכום בנושא
כוחות צבא מצרי (ארכיון: AP)

ארה"ב ומצרים מנהלות משא ומתן על מתן סיוע אמריקאי לטיפול במצב הביטחוני בחצי האי סיני, כך מדווח העיתון "הניו יורק טיימס". על פי הדיווח הסיוע אמריקאי אמור לכלול ציוד צבאי, הכשרת שוטרים ומעקב אווירי ואלקטרוני.

המגעים החלו בעקבות הפיגוע בשבוע שעבר בו נהרגו 16 חיילים מצריים במתקפה של חמושים על מוצב מצרי באזור כרם שלום שבצפון סיני. על פי הדיווח הפנטגון דן עם גורמי ביטחון מצריים במגוון של אפשרויות לשיתוף פעולה בתחום המודיעיני בין ארה"ב לצבא מצרים והמשטרה בחצי האי.

מדובר ככל הנראה בשיתופי פעולה ביירוט שיחות בטלפונים ניידים או מכשירי קשר, במטרה לאתר פעילים בארגוני הג'יהאד העולמי שהיכו שורש בחצי האי בשנים האחרונות, ובמיוחד לאחר נפילת משטרו של הנשיא חוסני מובארק, לפני כשנה וחצי. גורמי ממשל בוושינגטון אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי הם אופטימיים וכי נראה כי מצרים תיענה בחיוב להצעות האמריקאים בסוגייה.

מדובר בשינוי מדיניותו של נשיא מצרים החדש מוחמד מורסי, נציג תנועת האחים המוסלמים. עד השבוע שעבר הוא סירב להתייחס לבעיית סיני, אולם הפיגוע הקשה שהוביל לביקורת חריפה במצרים עצמה על דרך ניהול המשבר והעובדה שצבא מצרים התעלם ממידע מודיעיני שהועבר מישראל בנושא, ככל הנראה שינה את הלך מחשבתו.

בשבוע האחרון פתח צבא מצרים במבצע חסר תקדים לטיהור קני המחבלים בחצי האי סיני. לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים (1973) עשה הצבא שימוש בטילים לפגוע במטרות. כמו כן נעשה שימוש במסוקי קרב וטנקים כדי לעצור את המחבלים. יש לציין כי הכנסת הכוחות והפעלת אמצעי הלחימה המתקדמים נעשו בתיאום ובאישור ישראל, על פי הסכמי השלום בין המדינות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית