חיזבאללה פרסם את תיעוד חטיפתם של רגב וגולדווסר ב-2006

סרטון שפורסם ברשת טלוויזיה לבנונית מתעד את החטיפה שהובילה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. תמונת הווידאו מוקפאת ברגע שפעילי חיזבאללה מגיעים לרכב ההאמר של צה"ל. צפו בסרטון
רגע הגעת פעילי חיזבאללה להאמר צה"ל (צילום מסך: רשת "אל-מיאדין")

ארגון חיזבאללה פרסם הערב תיעוד מיוחד של חטיפתם של שני החיילים, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, ביולי שנת 2006ץ אירוע חטיפה זה הוביל לפרוץ מלחמת לבנון השנייה לפני כשש שנים.

בסרטון, ששודר בתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין", ניתן לראות את קבוצת פעילי חיזבאללה שביצעו את החטיפה מתקדמים לעבר ג'יפ ההאמר בו ישבו רגב וגולדווסר לאחר שזה נפגע מירי נ"ט לעברו.

הסרטון נעצר כאשר קבוצת הפעילים מגיעים לרכב ופותחים את דלתו הקדמית במטרה להוציא משם את החיילים ולקחתם אל מעבר לגבול. כיוון שהתמונה הוקפאה לא ניתן לדעת האם השניים הוצאו מהרכב בעודם בחיים. על פי הדיווח ברשת הלבנונית, בראש הפעולה עמד עימאד מורנייה, שחוסל בשנת 2008 בדמשק. הדיווח טען כי מורנייה עמד בראש החולייה שאבטחה את פעילי חיזבאללה בדרכם חזרה ללבנון.

הנסיבות של פרסום הסרטון דווקא עתה לא ברורות. עם זאת פרשן חדשות ערוץ 2, אהוד יערי, אומר כי ייתכן והמטרה הייתה לתמוך בערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין", שהקים עיתונאי לבנוני שעבד בעברו ב"אל-ג'זירה" ונחשב מקורב לארגון חיזבאללה.

צפו בסרטון ששודר:

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית