רה"מ: ייתכן וניאלץ לפעול בסוריה

נתניהו התייחס לאפשרות של מעבר נשק כימי מסוריה לחיזבאללה בראיונות לכלי התקשורת בארה"ב ואמר כי "זה משהו שלא נוכל לקבל". הבית הלבן הזהיר את אסד מפני שימוש בנשק בלתי קונבנציונאלי מול כוחות המורדים
נתניהו ונשיא ארה"ב אובמה

על רקע הידרדרות המצב בסוריה התראיין אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרשתות התקשורת בארה"ב ואמר כי ייתכן וישראל תיאלץ לפעול בסוריה במידה ומאגרי הנשק הכימי שבידיה ייפלו לידי חיזבאללה.

"אתה יכול לתאר שלחיזבאללה יהיה נשק כימי? האנשים שמתאמים את פעולות הטרור עם איראן, שלהם יהיה נשק כימי, זה משהו שאנחנו לא נוכל לקבל וגם ארצות הברית לא תוכל לקבל. זה משהו שנצטרך לפעול כדי לעצור אותו אם הצורך יתעורר, והצורך יתעורר אם המשטר בסוריה יתמוטט ויהיה שם כאוס", אמר נתניהו בראיון לרשת פוקס.

בראיון נוסף לרשת הטלוויזיה האמריקאית CBS הוא התייחס לטרור המגיע מאיראן, באמצעות שלוחתה חיזבאללה. "אנחנו עדים בשנתיים האחרונות לקמפיין איראני גלובלי יחד עם השותף הצידי החיזבאללה, להוציא פעולות טרור נגד ישראלים ולא רק נגד ישראלים. הם מתכוונים לפעול במקומות נוספים בעולם, אבל אינני יכול להיכנס למידע מדוייק בעניין", אמר. "הדבר החשוב ביותר הוא לחשוף את האשמה של איראן, וזה לא רק עניין של ישראל - חשוב לקהילה הבינלאומית להפסיק את גל הטרור הזה, ולחשוב על ההשלכות שלאנשים האלה שרוצחים דיפלומטים, שמשתלטים על שגרירויות, ששולחים מחבלים מתאבדים להתפוצץ באוטובוסים - יהיה נשק גרעיני".

במקביל נשיא ארה"ב, תודרך הלילה בנוגע להתפתחויות האחרונות בסוריה והעביר מסר אזהרה למשטר על פיו הוא יישא באחריות אם ייעשה שימוש בנשק כימי כלפי כוחות המורדים. אובמה קרא שוב לנשיא אסד להעביר את השלטון בהליך מהיר על פי דרישת העם.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר בתדרוך לעיתונאים כי על פי הערכות אמריקאית מאגרי הנשק הכימי עדיין נמצאים בשליטת כוחותיו של אסד. "נכון לעכשיו הנשק נמצא בידיים בטוחות", הוסיף קרני. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית