אשל: לאלימות אין מקום בחיה"א

בתגובה ראשונה של המקרה בו הוכה קצין בבסיס רמת דוד על ידי חיילים, אמר מפקד חיל האוויר כי "לחיילים כאלה אין מקום בחיל"
האלוף אמיר אשל (צילום: דובר צה"ל)

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, התייחס היום למקרה החמור שנחשף מוקדם יותר השבוע ב"ידיעות אחרונות" של אלימות בבסיס רמת דוד נגד קצין.

באיגרת ששלח לאנשי החיל כתב אשל כי "לצערנו, אלימות הפכה לחיזיון נפרץ בחברה הישראלית. ביטוייה הכואבים והמדממים הפכו לשגרת חיים כאן. בשבת האחרונה חדרה אלימות קיצונית לתוככי חיל האוויר. נחצה קו אדום מסוכן". כזכור בסופ"ש העיר סגן מפקד טייסת לשלושה חיילים על נסיעה פראית בשטח הבסיס. בתגובה השלושה היכו אותו באלות ובאגרופים. המקרה הועבר לחקירת מצ"ח.

אשל כתב עוד כי "אין בכוונת חיל האוויר להיכנע לאלימות או להשלים איתה, להיפך, נפעל ביתר שאת למיגורה ועקירתה ממחוזותינו. הדרך תתמקד בחינוך אנשינו לסובלנות, מתן כבוד הדדי ודרך ארץ. מהמפקדים מצופה לפעול, לא להעלים עין ולעבור לסדר היום, בדיוק כפי שפעל רס"ן א': לנוכח התנהגות מסוכנת הוא לקח אחריות, גם מחוץ לתפקידו, ופעל באופן נחוש וללא מורא, תוך גילוי איפוק לדוגמא.

"מי שיחצה את הקווים יטופל באופן נחרץ והחלטי. החיילים המעורבים יטופלו על ידי גורמי אכיפת החוק בצבא. לחיילים כאלה אין מקום בחיל ובתום הטיפול הם לא יחזרו לחיל האוויר. אנשי החיל ומפקדיו, חיל האוויר ימשיך להתמקד בפעילות מבצעית שוטפת, בהגברת מוכנותו וכשירותו, תוך עמידה על ערכינו, חוסננו המוסרי וללא פשרות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית