תחרות הסטארטאפים הבינלאומית QPrize 2012 יוצאת לדרך

קבוצת ההשקעה במיזמים של חברת Qualcomm מכריזה זו הפעם השלישית ברציפות על תחרות הסטארט-אפים הבינלאומית QPrize 2012

Qualcomm Ventures, קבוצת ההשקעה במיזמים של חברת Qualcomm מכריזה זו הפעם השלישית ברציפות על תחרות הסטארט-אפים הבינלאומית QPrize 2012, במסגרתה יוכלו חברות סטארט-אפ ישראליות, העוסקות בתחום טכנולוגיות חדשניות בעולם ה-Mobile, להגיש מועמדות שתחולק לשלבים אזוריים ולגמר עולמי.

מבין כל המיזמים שיגישו את מועמדותם בישראל, ייבחרו שמונה המובילים שיעלו לגמר האזורי ושם ייבדק כל מיזם על ידי פאנל מומחים שיבחן את איכות ומצוינות ההמצאה, את פוטנציאל השוק אליו המיזם מיועד, היכולות של האנשים המנהלים את המיזם ויכולתם להוציא אותו אל הפועל. הזוכה בפרס הראשון יזכה בסך של 100,000 דולר וימשיך לתחרות העולמית. התחרות בישראל היא אחת משמונה תחרויות אזוריות בעולם, כאשר האזורים הנוספים הינם סין, הודו, קוריאה, צפון אמריקה, מערב אירופה, ברזיל ומזרח אירופה. שמונת הזוכים משמונת האזורים יתמודדו אחד מול השני והזוכה יגרוף לכיסו עוד 150,000 דולר ככספי השקעה.

"האינטרס שלנו בתחרות זו הוא לאתר את הטכנולוגיה החמה הבאה וישראל הנחשבת למעצמת סטארט-אפ עולמית היא כר נרחב של הצעות ואפשרויות", מסביר אביב אסולין, מנהל Qualcomm Ventures בישראל.  שתי חברות סטארט-אפ ישראליות עשו זאת בעבר. הראשונה היא Panoramic Power שזכתה בשנת 2009 בתחרות העולמית וגרפה 250,000 דולר. החברה פיתחה מערכת ניהול אנרגיה הכוללת סדרה של חיישנים אלחוטיים, בעלי הפעלה עצמית המאפשרים התקנה מהירה, לא פולשנית וללא הפרעה לפעילות היומיומית המספקת נראות מלאה על צריכת החשמל ברמה המעגל הבודד ומאפשרת ניטור אנרגיה של בנינים בהוצאה מינימלית. המערכת מבוססת ענן מציעה מגוון רחב של שימושים, ביניהם: חיסכון באנרגיה, חיזוי תקלות ותחזוקה מונעת.

החברה השנייה נקראת Corrigon ובשנת 2011 זכתה במקום הראשון בישראל ב- 100,000דולר. החברה מפתחת טכנולוגיה לחיפוש ויזואלי ומאפשרת זיהוי של אובייקטים בתמונה בצורה אוטומטית באופן שמאפשר למשתמש לקבל מידע על המוצרים המופיעים בה. נגראג' קשייאפ (Nagraj Kashyap) סגן נשיא ב- Qualcomm ומנהל Qualcomm Venture, אמר כי מטרת התחרות היא "זיהוי הגל הבא" של התקשורת האלחוטית והמובייל.

התאריך האחרון להגשת התוכנית העסקית לתחרויות האזוריות הוא ה-17 באוגוסט. ניתן להגיש ל: www.qprize.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית