"רוסיה סייעה להפיל את המטוס הטורקי"

לפי דיווחים בעיתון הסאנדיי טיימס הבריטי, הפלתו של המטוס הייתה הזהרה לכוחות נאט"ו שלא להתערב בנעשה בסוריה
פאנטום טורקי

האם רוסיה סייעה להפיל את המטוס הטורקי למול חופי סוריה לפני כשבועיים? כך לפחות מפרסם היום עיתון ה"סאנדיי טיימס" הבריטי. העיתון מדווח כי מקורות במזרח התיכון, ובהם גם חיל האוויר הישראלי, סבורים כי הפלת המטוס הטורקי היתה מסר מרוסיה לנאט"ו שלא להתערב במלחמת האזרחים הסורית.

העיתון מצטט מקורות דיפלומטיים במזרח התיכון וכותב בין היתר כי מומחים רוסים, שאימנו את הסורים בשימוש במערכות אוויריות שרוסיה סיפקה להם בשנים האחרונות, עדיין מוצבים בבסיסים שונים, ובין היתר גם במרכזים השולטים בסוללות הטילים ולקחו חלק ביירוט והפלת המטוס הטורקי בשבוע שעבר באמצעות טילי נ"מ סוריים.

מקור בכיר בחיל האוויר הישראלי אמר לעיתון: "אנחנו לא צריכים להיות מופתעים מכך שהמומחים הרוסים הללו, גם אם הם לא לחצו על הכפתור, לפחות היו לצידם של הקצינים הסורים שכן עשו זאת". 

לפי הדיווח בעיתון המודיעין הטורקי האזין לקשר של חיל האוויר הסורי ושמע אותם מזהים את מטוס הפאנטום כטורקי, והפלתו כאמור נועדה להיות אזהרה לנאט"ו שלא להתערב במלחמת האזרחים הסורית. בעקבות הפלת המטוס תגבורת צבאית טורקית נשלחה בשבוע שעבר לאזור הגבול עם סוריה וזאת בתגובה שלחה אף היא שתי חטיבות טנקים לגבול.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית