שבבי זיכרון נדיף לאפליקציות מוקשחות קרינה

טאואר-ג'אז בשיתוף עם חברת RedCat Devices ייצרו שבבים מוקשחי קרינה ליישומים כמו מכשור אלקטרוני לתקשורת, תצפית, מערכות ניווט וכן עבור ייצור יישומי סטריליזציה של מכשירים רפואיים
מעבדות חברת RedCat Devices

טאואר-ג'אז בשיתוף עם חברת RedCat Devices, המתמחה בתכנון רכיבים מוקשחי קרינה (rad-hard) עבור יישומיים ייחודיים לתעשייה האזרחית והצבאית, הודיעו על הישג פורץ דרך בתכנון וייצור שבבים חדשניים מוקשחי קרינה. הטכנולוגיה החדשה שפותחה על ידי החברות מאפשרת כניסה לשווקים חדשים, ששוויים מוערך במיליארדי דולרים, הזקוקים לרכיבים ספציפיים בעלי עמידות לקרינה בעוצמה גבוהה, כגון שווקי אלקטרוניקה למערכות תקשורת, תצפית, ניווט וכן יישומים חדשים כגון ייצור ומעקב אחר מכשור לסטריליזציה רפואית באמצעות קרינת גאמא גבוהה.

"אנו מתרגשים מאוד מהתחלת ייצור השבבים בטאואר-ג'אז," אמר ד"ר כריסטיאנו קאליגרו, מנכ"ל RedCat. "לקוחות רבים כבר הביעו עניין רב בטכנולוגיה החדשה והייחודית. אנו מצפים להרחבת פעילותנו העסקית עם מוצרים נוספים הנמצאים כבר היום בשלבי פיתוח סופי ואנו שמחים שטאואר-ג'אז יכולה להציע לנו את התמחותה בייצור תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות."

במסגרת תוכנית פיתוח של רכיבים מוקשחי קרינה (rad-hard), מדווחות החברות לראשונה על תוצאות ניסויים של מוצרי זיכרון בנפח 512 קילו-ביט. חלק זה תוכנן על ידי חברת RedCat ויוצר על ידי טאואר-ג'אז תוך שימוש בספריות הלוגיות ובמעגלים המיוחדים של חברת RedCat, אשר נתמכו במרכז התכנון של טאואר-ג'אז בנתניה ויוצרו באמצעות תהליכי הייצור המסחריים הייחודיים של טאואר-ג'אז, בטכנולוגיית 0.18 מיקרון של החברה.

החברות קיימו ניסויים לבחינת השבבים החדשים באיטליה, במהלכם לא נצפו כשלים. עד כה התאפשרה חסינות לקרינה גבוהה רק עבור שבבים המיוצרים בשיטות דיגיטאליות במתקני ייצור ייעודיים לכך, אך כעת באמצעות הטכנולוגיה החדשה ניתן לייצר גם בתהליך CMOS אנלוגי. "אנו מתרשמים מאד מן התכנון של חברת RedCat, אשר באמצעות שילובו עם הטכנולוגיה המתקדמת של טאואר-ג'אז, אפשרו לנו להשיג ביצועי SRAM יוצאי דופן. היכולת להשתמש בטכנולוגיית מוקשחי הקרינה (rad-hard) במתקני הייצור של טאואר-ג'אז מאפשרת לנו לפנות לא רק לשוק המסורתי של תעשיית יישומי האוויר והחלל אלא גם לשווקים של מכשור סטריליזציה רפואית, תעשיית המזון וטכנולוגיות ניקוי סביבתיות," אמר ד"ר אבי שטרום, סמנכ"ל טאואר-ג'אז.

החברות מבקשות להודות למשרד התעשייה והמסחר הישראלי ולמשרד החוץ האיטלקי על תמיכתם הכלכלית בפרויקט במסגרת תוכנית המשותפת לחדשנות בתחומי התעשייה, המדע והטכנולוגיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית