עיגון בחוק של זכויות המשפחות

היום יובא בקריאה ראשונה בכנסת החוק שאמור לעגן את מכלול הזכויות וההטבות של משפחות שכולות
צילום ארכיון: דובר צה"ל

משרד הביטחון יגיש היום לקריאה ראשונה בכנסת, הצעת חוק ממשלתית שתעגן לראשונה בחקיקה את כלל התגמולים וההטבות למשפחות השכולות וביניהם: רווחה כלכלית, דיור, סיוע רפואי, טיפול פסיכו-סוציאלי, שיקום תעסוקתי, לימודים, והנצחת החללים.

מטרתו של "חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום)", שאותו מקדם אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון מזה כמה שנים היא לעגן בחקיקה מחייבת את מכלול הזכויות וההטבות למשפחות השכולות, שניתנו עד כה מכוח הוראות פנימיות של משרד הביטחון. ההטבות שניתנות בנוסף לתגמולים ומענקים הניתנים לפי "חוק משפחות חיילים", התגבשו במהלך השנים בהתאם לצרכיה של אוכלוסיית המשפחות השכולות שמיוצגת על ידי הארגונים יד לבנים וארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

כעת כאמור ישנו ניסיון לעגן בחקיקה מחייבת את מכלול אותן הזכויות וההטבות. בהצעת החוק מוצע גם כי החוק יטופל פרלמנטרית בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ולא בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות – כפי שהיה עד היום.

שר הביטחון, (רא"ל במיל') אהוד ברק אמר עם הגשת הצעת החוק התקדימית: "החוב המוסרי של החברה הישראלית לנופלים הוא לתמוך במשפחותיהם ולהנציח את פועלם של הנופלים. החוק החדש יבטיח שזכויות המשפחות השכולות ישמרו גם בעתיד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית