טקסס אינסטרומנטס נגד אינטל

טקסס אינסטרומנטס חושפת טאבלט מבוסס על מעבד Omap 4470
טאבלט של טושיבה מבוסס על מעבד OMAP של חברת TI (תמונה: צילום מסך)

טקסס אינסטרומנטס חושפת טאבלט ראשון מתוצרת טושיבה המבוסס על מעבד ה-Omap 4470 מתוצרתה. הטאבלט מריץ את מערכת ההפעלה Windows RT המותאמת לעבודה עם ליבות מתוצרת ARM .

"זה לא היה קל, כי זו עבודה חדשה עבור כל המעורבים", אמר ביל קרין, מנהל מוצר ביחידה העסקית של מעבד OMAP בחברת TI. קרין סיפר לאתר EE Times שההשקה היא פועל יוצא של עבודה משותפת עם מיקרוסופט בשנתיים האחרונות על מערכת ההפעלה שבמקור הייתה מיועדת למעבדים בתצורת x86. כאשר נשאל על היכולת של גרסת ה-RT להתחרות עם הגרסה הרגילה של WINDOWS, אמר קרין כי היתרון של הגרסה החדשה טמון בצריכת האנרגיה הנמוכה. "אנחנו יכולים להישאר מחוברים גם בזמן המתנה, אינטל לא יכולים", הוא אמר. "זו רמת הספק של ARM ש- OMAP יכול להשיג וטאבלטים המבוססים על הפלטפורמה שלנו יהנו מחיי סוללה ארוכים יותר".

גם בתחום הגרפיקה מאמינים ב-TI שיש להם יתרון על פני מתחרים אחרים המבוססים על ARM. קרין הסביר כי למרות שחברת Nvidia ידועה בפיתוחים הביתיים שלה, היא סובלת מצאוורי בקבוק ברוחב הפס של הזכרון – בעיות שלא קיימות במוצרים של TI. "יש כבר הרבה למידה ב-TI בכל הנוגע ל-Windows", אמר קרין וציין כי הצוות שלו התרחב עד כדי כך שהוא היה צריך לעבור למתקן גדול ברדמונד, וושינגטון. באשר לעבודה עם Microsoft, ציין קרין שזה היה קשה לעבוד עם ענקית התוכנה, אבל ציין שזה היה ניסיון "ייחודי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית