הגניבות בצה"ל: מחדל מתמשך

הגניבות בצה"ל: מחדל מתמשך

בקצב במטורף של ארועים לא הספקתי לטפל עד עכשיו באירוע החמור של גניבת שני ג'יפים צבאיים מבסיס צה"ל בקציעות השבוע. אני מתריע כבר שנים על מחדלי אבטחה קשים במחנות צה"ל השונים אבל בפיקוד הבכיר בטח חושבים שאני הוזה.

להרבה בסיסים בצה"ל ניתן להיכנס ללא הצגת כל תעודה אלא רק על ידי לבישת משהו שדומה למדים בהם עושים שימוש מילואמניקים. לאחרים ניתן להיכנס עם כרטיס מושלם של קופת חולים. הברדק חוגג. מפגינים חדרו פעמיים לבסיסי צה"ל ביהודה ושומרון, בכל פעם שפושטים על מחסן תחמושת של ארגון פשיעה מגלים בו את הכלים הכי חדישים של צה"ל ועדיין לאיש לא איכפת.

גניבת שני הג'יפים היא שיא נוסף במחדל הזה. להיכנס לבסיס צבאי ולהוציא ממנו שני ג'יפים זה לא רק שיא החוצפה - זו יריקה בפניו של צה"ל. אם מפקד הבסיס לא עף מצה"ל שעה אחרי המקרה, מישהו בפיקוד הבכיר השתגע. אין כאן שום סיבות לחקירה - כלי הרכב נגנבו ויש אחריות של הבכיר ביותר בשטח.

אני אומר שוב, אם המצב לא ישתנה זה יגמר באסון, מישהו יבן עד כמה בסיסי צה"ל חשופים, כולל מחנה מטכ"ל שהזקיפים בשעריו נראים כמו קטע מסרט של בוראט.

אז אני ממליץ לרמטכ"ל (הוא לא אמור לעסוק בכך - אבל אין מישהו אחר), שיעשה מעשה וידאג שהשמירה על בסיסי צה"ל תקבל עדיפות גבוהה יותר אחרת אנחנו בדרך לאירוע חמור הרבה יותר מגניבת שני ג'יפים מליבו של מחנה צבאי. אני בטוח שישנן הוראות וכללים. הבעיה מתחילה ונגמרת בביצוע.

בצה"ל שכחו את המושג משמעת והתוצאות ניכרות בכל חלקי הצבא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית