המאמן האגדי פורש

ד"ר אל"מ אבי מויאל, ראש מחלקת כושר קרבי, פורש מצה"ל לאחר 38 שנות שירות
ד"ר אל"מ אבי מויאל (צילום: דובר צה"ל)

ראש מחלקת כושר קרבי, ד"ר אל"מ אבי מויאל, בזרוע היבשה סיים אמש את תפקידו וייצא בקרוב לחופשת שחרור אחרי 37 שנות שירות בצה"ל.

ד"ר אל"מ אבי מויאל התגייס לצה"ל והחל את שירותו בבית הספר למ"כים כמדריך כושר גופני. לאחר מכן עבר לסיירת גולני, יחידת שלדג ולבסוף הוצג בסיירת מטכ"ל, שם שירת שנים רבות והפך למאמן הכושר האגדי של הסיירת. בעשור האחרון, ביצע מויאל את מה שנחשב כמהפיכה בתחום הכושר הגופני בצה"ל.

הוא פיתח תכנית ייחודית להורדה במשקל, במיוחד עבור משרתי הקבע, שכללה שינוי בתפריט המזון המוצע בחדרי האוכל בצבא. אימוני הכושר של הלוחמים הורחבו, גם במהלך התעסוקה המבצעית שלהם.

מויאל היה אחראי על הקמת חדרי כושר ניידים שנעו עם הכוחות לכל מקום בו הוצבו ואף הקים קבוצות אימון ייחודיות לריצה. מחליפו של מויאל, אל"מ אורן גיל, נכנס בימים אלה לתפקידו. בטקס שנערך ביחידה אמר מויאל כי "אני מסיים בהתרגשות ומותיר אחרי מערך איתן, מערך הכושר הקרבי בכלל גזרות הצבא ביבשה, באוויר ובים. אני יודע שמחליפי, אל"מ אורן גיל, יגיע לשיאים ויטפס לגבהים חדשים".

בשעות הערב אמש, בטקס רב משתתפים במכון וינגייט, נפרד מויאל מעשרות מפקדים לשעבר וחברים. בטקס סיפר מויאל לחבריו גם על הימים בהם אימן את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שנהג לבקש ממנו להצטרף אליו לאימונים היומיים במהלך כהונתו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית