המצב במצרים: מקווה שנערכים לעתיד

המצב במצרים: מקווה שנערכים לעתיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה אתמול מאמץ גדול לשכנע אותנו כי הפסקת הזרמת הגז ממצרים היא תוצאה של "סכסוך עסקי". מנהיגים בדרך כלל חושבים שהם חכמים מהעם היושב במדינה אותה הם מנהלים אבל יש גבול.

את העבודה בשבילנו האזרחים עשה אתמול גנרל טאנטאווי, העומד בראש המועצה הצבאית העליונה של מצרים, שאיים ל"שבור את הרגלים למי שינסה להתקרב לגבול המצרי". הוא לא התייחס לאף אחד אחר מאשר ישראל. מאין צץ האיום המוזר הזה? האם צה"ל הזיז חטיבות לכיוון גבול מצרים? בטח שלא, אבל כיום אם אתה רוצה לשרוד בשלטון במצרים, אתה חייב להישמע לפחות קיצוני לא פחות מאותם בעלי זקנים איסלמיים שהשתלטו על המדינה.

אם להשתמש במשפט המפורסם של נתניהו "אם זה הולך כמו ברווח, אם זה נשמע כמו ברוווז.....", אז ניתן לומר "אם זה נשמע כמו הידרדרות חמורה ביחסים עם מצרים, אם זה....", אז שיפסיקו למכור לנו לוקשים.

הסכם השלום עם מצרים קיים ולא מופר בינתיים אבל המצב השתנה מקצה לקצה. סיני שהיא שטח מצרי ,הפך לשטח הפקר טרוריסטי, עכשיו ביטול הסכם הגז והדברים של טאנטאווי. רק מי שטומן את ראשו עמוק בחולות ליד גבול מצרים ,לא רואה מה שקורה.

למה זה חשוב? כי דברים במזרח התיכון עלולים להשתנות מעכשיו לעכשיו ובשנה האחרונה ראינו כמה דוגמאות מובהקות כלך. אז אני מקווה שאלה שמנסים לשדר "עסקים כרגיל" , עושים את זה רק כדי להרגיע אותנו, ההמונים ובשקט, בשקט נערכים לשינוי שעלול להגיע, פתאום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית