שיתוף פעולה בין ישראל לבין הודו בתחום התקשורת וטכנולוגיית המידע

שר התקשורת וטכנולוגיות המידע ההודי קאפיל סיבל הציע כי ישראל תשתתף בפיתוחו של הטאבלט "אקאש" אשר ייוצר בהודו וישווק בכל רחבי העולם.
שר התקשורת ההודי והשר כחלון

שר התקשורת משה כחלון אירח בלשכתו את שר התקשורת וטכנולוגיות המידע ההודי קאפיל סיבל ודן עימו בהעמקת הקשרים בין שתי המדינות בתחומי התקשורת וטכנולוגיית המידע. בפגישה נכחו שגריר הודו בישראל מר נאבטג' סארנה ומנכ"ל משרד התקשורת מר עדן בר טל.

לרגל ציון 20 שנה לקשרים הדיפלומטיים בין המדינות אמרו השרים כי יש מקום לחזק את הקשר על-ידי שיתופי פעולה כלכליים שונים. השר כחלון קיבל את הצעת השר סיבל להקים בתוך חודש ימים צוות משותף אשר ייפגש בתוך שלושה חודשים ויגבש את אופני הפעולה והתוכניות לשיתוף פעולה.

אוכלוסיית הצעירים בגילאי 0-14 בהודו מונה כ- 400 מיליון ומהווה פוטנציאל צמיחה אדיר, מה שמסביר את הצורך והרציונל בפיתוחו של טאבלט במחיר זול הנמוך מ- 50 דולר, על מנת לאפשר נגישות לאינטרנט לכלל התלמידים והסטודנטים והאוכלוסייה בהודו. השר סיבל הדגיש כי הצלחת פרויקט שכזה תהווה בשורה לכלל האוכלוסייה בעולם הזקוקה לחיבור לאינטרנט. השר סיבל הציע לשר כחלון כי ישראל תשתתף בפיתוחו של הטאבלט "אקאש" אשר ייוצר בהודו וישווק בכל רחבי העולם.

שוק הסלולר ההודי הוא השני בגודלו בעולם בעל היקף צמיחה של מיליוני מנויים בשנה - בין השנים 2008-2010 התווספו למעלה מ- 230 מיליון מנויים חדשים. בשנת 2011 לבדה התווספו 7.79 מיליון לקוחות בכל חודש בממוצע.מספר המשתמשים באינטרנט במדינה הוא השלישי בגודלו בעולם עם 121 מיליון משתמשים, כאשר 59% מהם גולשים דרך הטלפון הנייד.בשנת 2011 עמד היקף היצוא הישראלי להודו בתחום התקשורת על סך של 226.338 מיליון דולר, רובו מפעילותן של עשרת החברות הדומיננטיות בתחום.

ראוי לציין כי הודו צפויה לחוות גידול מרשים בשווי ערך שוק ה- ICT (טכנולוגיות מידע ותקשורת), מ- 80 מיליארד כיום ל- 400 מיליארד בשנת 2020, נתון ההופך את הודו לשוק פוטנציאלי עבור טכנולוגיות ישראליות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית