חוד החנית של הודו

סבירות גבוהה להתקנת מערכות ישראליות במטוס הקרב החדש של הודו. מקור בתחום אמר ל"ישראל דיפנס" כי "ההודים מכירים בעליונות המבצעית של המערכות הישראליות"
מטוס הראפאל הצרפתי

אופטימיות בקרב התעשיות הביטחוניות הישראליות לאור הערכה עדכנית המדברת על אפשרות "סבירה" למכור להודו מערכות עבור מטוס הקרב החדש שהיא רוכשת בצרפת. מקור בכיר אמר כי נראה שה"מנה" הראשונה שתכלול 18 מטוסים תצויד במערכות צרפתיות, אבל לאחר מכן יתכן מאוד שהמטוסים יצוידו גם במערכות מתוצרת ישראל.

ההערכה החדשה מבוססת על המגעים השוטפים של נציגי התעשיות הביטחוניות עם גורמים בכירים בהודו. "ההודים מכירים בעליונות המבצעית של כמה מערכות ישראליות ונראה כי הם ידרשו אותם", אמר מקור מקורב לנושא. הוא הוסיף כי יתכן וההודים ידרשו ייצור מקומי של המערכות על ידי חברות שיש להן כבר שיתופי פעולה קודמים עם התעשיות הביטחוניות הישראליות. 

כפי שכבר פורסם בישראל דיפנס ההודים הביעו את רצונם לצייד את מטוס הקרב החדש שלהם, הראפאל הצרפתי, במערכות מתוצרת ישראל, אבל ספק אם ממשלת צרפת תאשר זאת. בשלב הזה ידוע שההודים מעוניינים בעיקר במערכת ה"לייטנינג" של רפאל המיועדת לאיתור מטרות קרקעיות וניווט.

המערכת נחשבת לטובה מסוגה בעולם וחילות אוויר רבים עושים בה שימוש. רפאל מייצרת כיום את הדור הרביעי של המערכת המצויה גם בשימוש בארה"ב. המכירות שם נעשות על ידי חברת נורטרופ, שותפתה של רפאל בתחום הלייטנינג בשוק האמריקני. קצינים הודים הבהירו מספר פעמים כי הם רוצים לראות את המערכת של רפאל על מטוס הקרב שיבחר. לפני מספר שבועות בחרו ההודים במטוס הצרפתי ראפאל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית