משחקי מלחמה במפרץ

דיווח: צבא ארה"ב קיים "משחקי מלחמה" במטרה להעריך את תוצאותיה של מתקפה ישראלית אפשרית באיראן. על פי הדיווח, תקיפה באיראן תגרום למאות הרוגים אמריקנים
מטוסי F-18 ממריאים מנושאת המטוסים האמריקנית טרומן (ארכיון: הצי האמריקני)

בארה"ב ממשיכים להתכונן למתקפה ישראלית אפשרית באיראן. על פי העיתון "הניו יורק טיימס" צבא ארה"ב קיים בחודש האחרון "משחקי מלחמה" שמטרתם להעריך את יכולת התגובה האמריקנית במקרה של תקיפה ישראלית על מתקני הגרעין ברפובליקה האיסלאמית.

על פי הדיווח, תוצאות האימונים הראו כי מתקפה ישראלית תוביל למותם של מאות אמריקנים המוצבים באזור המזרח התיכון. תרחיש המלחמה בו "שיחקו" במשך שבועיים, נקרא "מבט פנימי", ועל פיו ארה"ב נגררה לתוך העימות, לאחר שטילים איראניים פגעו כביכול בספינת מלחמה של הצי האמריקאי במפרץ הפרסי, פגיעה אשר הביאה על פי "עלילת התרחיש" למותם של 200 חיילים אמריקאים. בהתאם לתרחיש, אמרו הגורמים, נאלצה ארה"ב לתקוף את מתקני הגרעין של איראן.

יחד עם זאת, הגורמים המצוטטים בכתבה הדגישו כי תוצאות "משחקי המלחמה" הוכיחו כי לא ניתן יהיה למנוע התערבות אמריקנית במידה ותחול הסלמה מול איראן. יש לציין עם זאת כי מומחים אמרו לעיתון שהתוצאות של האימונים אינן חד משמעיות וייתכן וכי במקרה אמת של תקיפה באיראן, התגובות יהיו דווקא אחרות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית