יריית הזינוק במרוץ לרמטכ"לות

יריית הזינוק במרוץ לרמטכ"לות

משהו לא טוב קורה בצה"ל. אני לא מדבר על המשמעת הלקויה. אני מדבר על מה שקורה בצמרת. אתמול נראה היה כי מה שקורה בבחירות המקדימות בארה"ב השפיע על צה"ל. הרבה אנשים הרימו אמש גבה, כאשר האלוף אבי מזרחי הכריז בראיון בערוץ 10 "אני בשל להיות רמטכ"ל".

 כמעט שנתיים לפני המועד בו יבחר רמטכ"ל חדש, התחיל אחד האלופים הוותיקים בצה"ל את מסע הבחירות שלו. כאשר זה נשמע רע. כאשר זה נראה רע. זה פשוט רע. אלוף בצה"ל מנצל ראיון טלוויזיה, כנראה באישור דובר צה"ל, כדי להכריז "אני המועמד המתאים". מה זה צריך להיות? מישהו בצה"ל חושב שאלו בחירות לראשות עיר?

רבותי הגנרלים, אחרי מה שקרה בלשכתו של הרמטכ"ל הקודם, אחרי הביזיון ההוא,יכולנו לחשוב שמכיוון צה"ל - אם ישמעו קולות - אלה יהיה קולות של טנקים או ירי. קולות שצבא אמור להשמיע. אבל אף אחד לא ציפה למה שהושמע אתמול מפי אלוף ותיק. מה שהושמע , מעיד כי המצב בצמרת הצבא לא רק שלא נרגע, אלא החמיר.

בעת שצה"ל אמור להתכונן לעימותים חדשים, חלקם אולי גדולים מכפי שהוא פעם עמד מולם, מוצא אלוף כי מותר לו להתחיל את מלחמת הירושה. מה בוער? אם אתה טוב, יש לך סיכויים טובים גם ללא מסע בחירות ארוך יותר מאשר זה לנשיאות ארה"ב. אם אתה לא כזה טוב למה לעורר מהומה כבר עכשיו? בשום מקרה זה לא נשמע טוב. אולי בשלב הבא כל אלוף שרואה עצמו מועמד לרמטכ"ל ישכור לעצמו משרד יחסי ציבור שגם ידפיס סטיקרים לאחוריים של מכוניות.

איפה שר הביטחון? זה אמור היה, כבר אחרי מה שמכונה "פרשת הרפז", לכנס את אלופי צה"ל ולתת להם הוראה לסתום את הפה. מעולם לא התראיינו כל כך הרבה קצינים בכירים מבלי שיש להם באמת מה לומר כמו בתקופה האחרונה. האווירה בצמרת צה"ל כך עושה רושם רעה. מישהו צריך לעשות מעשה ופשוט לסתום לגנרלים את הפה.

כרגע צה"ל נלחם מול מחבלים ונערך למלחמה הרבה יותר קשה. פשוט תכינו את צה"ל, רק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית