חזרה לשגרה? בפיקוד העורף נראים מגוכחים

חזרה לשגרה? בפיקוד העורף נראים מגוכחים

לתהיות שהעלתי כאן אתמול לגבי מה שישראל הרשמית כינתה "הפסקת אש", אני מוסיף היום אחת נוספת. למה מיהר פיקוד העורף להכריז שניתן לחדש את הלימודים בכל המרחב בדרום שחשוף לרקטות?

אז כמה מראשי הרשויות הגדולות בדרום תהו גם הם והביעו חוסר אמון מוחלט בהחלטות של פיקוד העורף. הם הודיעו שהלימודים לא מתחדשים. אם זו הפסקת אש אז אין לימודים. הם צודקים. מדינה שמסכימה להיכנע לתכתיבים של מצרים, מדינה שמוכנה שמיליון מתושביה יחיו בפחד מתמיד מרקטות, לא יכולה לקבל עבורם החלטות שהן חיים ומוות.

למה כל זה חשוב? כי תופי המלחמה עם איראן הגבירו בימים האחרונים את עוצמתם. העורף הישראלי לא מוכן – לא רק לטיל "שיהאב" איראני אחד, העורף הישראלי לא מוכן אפילו לרקטת זלזאל כבדה אחת. בדרום אולי מורגלים, אבל קחו למשל את גוש דן. ברוב הבתים אין מקלטים. מעט המקלטים הציבוריים שקיימים מביישים את הגדרתם כמקלט אפילו מגשם ורוח. במצב הזה החלטות של פיקוד העורף נראות לא רציניות.

היה קצת פתטי לראות בימי האש האחרונים בדרום, קצין בכיר של פיקוד העורף שהופיע כמעט בכל תכנית טלוויזיה וסיפר לתושבים תוך כמה שניות עליהם להיות בתוך מרחב מוגן. יופי אליהו. התושבים יודעים טוב יותר מפיקוד העורף. התושבים שבעי עצות והבטחות לא מקוימות. העורף, כלומר תושבי הדרום מביעים היום חוסר אמון בממשלה שמוכנה שהם ימשיכו לחיות במציאות בלתי מתקבלת על הדעת.

עצוב לראות קצינים בכירים בדרום אומרים משפטים כמו "לא השתמשנו אפילו במקצת העוצמה שלנו", הם בטח מסננים בשקט קללה מול ממשלה שלא מרשה להם להכות בחמאס בעזה. מול ממשלה שעושה אבחנה בין חמאס ובין ארגונים אחרים. מול ממשלה שרוצה לרצות את המשטר הרעוע במצרים ומקבלת את "הפסקת האש" שהוא ארגן. זו אותה ממשלה מצרית שלא מסוגלת לשלוט על סיני, שהפך למרכז טרור ענק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית