אסור להיגרר למלחמת התשה בעזה

אסור להיגרר למלחמת התשה בעזה

בימים האחרונים מתקבל הרושם שכל הפעילות מול ארגוני המחבלים בעזה נולדה כדי לתת "פוטו אופ" לראש הממשלה, לשר הביטחון ובכירים אחרים, לבוא לאחת מסוללות "כיפת ברזל", לעמוד לידה ולדבר על כך שצה"ל "מגיב בכל העוצמה".

על רקע השדות המוריקים, זה נראה נהדר אבל זה גם מוזר מאוד. בכל העוצמה? שוב נגררה ישראל למלחמת התשה. שוב מדברים גנרלים בדימוס בכל תכנית טלוויזיה אליה הם מוזמנים על כך ש"צריך לתת לארגוני המחבלים לירות את הכדור האחרון", שוב מדברים על "הסבב הנוכחי" אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.

מדינת ישראל עם חיל אוויר אדיר משחקת במשחק של חתול ועכבר עם כמה ארגוני מחבלים בעזה. זה לא רציני. במקום להנחית מכה על ראשי הארגונים, לפגוע בתשתיות כדי להביא לכך שהאוכלוסייה תצא נגד המטורפים שמנהלים את הרצועה, במקום כל אלה "כלי טיס" של חיל האוויר פוגעים במחרטות, מתקני אימונים וחוליות שיגור.

המשחק הזה מצא כנראה חן בעיני מישהו בדרג המדיני. בעיני תושבי הדרום זה ממש לא משחק. בעיניהם כל שעה נוספת במקלט היא מיותרת, משבשת שיגרת חיים. "הסבב הנוכחי עוד לא הסתיים", הכריז שר הביטחון אהוד ברק כשברקע מערכת "כיפת ברזל" הפוטוגנית. מה אתה אומר? לא הסתיים, אז תדאג לסיים אותו. הסר את המעצורים מעוצמתו האדירה של חיל האוויר.

שום שיקול פוליטי לא מצדיק את העובדה ששיגרת חייהם של מליון תושבים השתבשה. שום שיקול של יחסים עם מדינות העולם לא מצדיק מתינות. אם ראש מדינה זרה יביע מחאה על שינוי בדפוסי התגובה של צה"ל מול המחבלים בעזה, צריך בנימין נתניהו לתת לו לסיים את דבריו ולשאול "מה אתה היית עושה לו מליון אזרחים שלך היו במקלטים כמה ימים" - קוו הטלפון היה מתנתק מיד. לאחר מכן היו מסבירים לביבי שהייתה תקלה טכנית.

מוזר שגם כמה מאלופי צה"ל בעבר, שהופכים בימים כאלה לפרשנים לרגע לא מבינים את הפשלה, את הגישה המוטעית. כולם מישרים קו עם "עוד סבב" עם "החוסן של העורף" וחוזרים לבתיהם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית