"על המתנחלים להוקיע את נוער הגבעות"

בטקס חילופי מפקד פיקוד מרכז אמר האלוף היוצא, אבי מזרחי, כי "אסור לתת לתופעה הזאת להתרחב"
מפקד פיקוד המרכז היוצא, אלוף אבי מזרחי (צילום: דובר צה"ל)

אלוף פיקוד מרכז היוצא, אלוף אבי מזרחי, פנה בטקס החלפת הפיקוד בירושלים לציבור המתנחלים ואמר "אתם אנשי ההתיישבות, ערכיים ואוהבי הארץ. נכון אם תוקיעו ותקיאו את המיעוט שעושה פעולות נגד פלסטינים, שחלקן פעולות טרור, שנקראים נוער גבעות". 

מזרחי ביקש עוד מציבור המתנחלים כי "אל תתנו להם לפגוע בערכי העם היהודי ולהביא אותנו לעברי פי פחת. אל תתנו לתופעה המסוכנת הזו להתרחב".

בטקס חגיגי בירושלים נכנס מפקד אוגדת איו"ש לשעבר, האלוף ניצן אלון, לתפקידו החדש כאלוף פיקוד מרכז. ניצן אלון, נחשב כ"אויב המתנחלים" כאשר שימש בעברו כמפקד אוגדת יהודה ושומרון. כבר ביום חמישי הוא הועלה לדרגת אלוף בטקס חגיגי בלשכת ראש המטה הכללי במחנה "רבין" (הקריה) בתל אביב. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, אהוד ברק, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, בנוכחות חברי פורום המטה הכללי ומשפחות המפקדים.

שר הביטחון אמר לאלוף מזרחי בטקס ביום חמישי: "אבי, הבאת איתך ניסיון עצום והשארת חותם על הפיקוד, על היחידות הצבאיות ומוכנותן למלחמה וגם על הרקמה המסובכת של האזור".  לאלוף החדש הוא אמר "ניצן, אתה נכנס היום למציאות מסובכת ביותר, שחווית בשנתיים האחרונות והיום אתה מקבל את האחריות הכוללת עליה. אני רוצה לאחל לך הרבה הצלחה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית