גבול מצרים: סוכל ניסיון חדירה

כוח צה"ל ירה לעבר מספר חשודים שחדרו לשטח ישראל. אחד המסתננים נהרג בתקרית. באותו האזור נתגלה בשבוע שעבר מטען נפץ רב עוצמה
שומרים על הגבול (צילום: מאיר אזולאי)

במהלך פעילות שגרתית של כוח צה"ל בגזרת גבול ישראל-מצרים, זיהה הכוח מספר חשודים אשר הצליחו לחדור את הגבול לתוך ישראל. משלא נענו החשודים לקריאות הכוח לעצור, בוצע לעברם ירי לעבר פלג גוף תחתון. החשודים פתחו באש לעבר כוח צה"ל. החיילים השיבו באש וזוהתה פגיעה.

החשודים חזרו לשטח מצרים למעט פצוע שנותר בשטח הארץ. עם הגעת כוחות הרפואה של צה"ל למקום האירוע, נקבע מותו של הפצוע שנותר בשטח מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע התרחש במרחב בו התגלה תיק ובו מטען נפץ רב עוצמה לפני כשבוע.

"צה"ל תגבר את פעילותו במרחב הגבול המערבי לאור עלייה בניסיונות החדירה לשטח מדינת ישראל. תופעת ההברחות והחדירה לשטח מדינת ישראל שלא כדין מהגבול המערבי מנוצלות על ידי ארגוני הטרור לחדירה ולהוצאת פיגועים כנגד אזרחי מדינת ישראל וכוחות צה"ל. צה"ל ימשיך לפעול כנגד כל גורם המהווה איום על ביטחון מדינת ישראל ותושביה", לשון הודעת הצבא.

כזכור, רק בתחילת השבוע נפתח שוב לתנועה כביש 12 באזור הגבול עם מצרים, כחצי שנה לאחר הפיגוע באזור אשר גבה את חייהם של שמונה ישראלים. בצה"ל החליטו לפתוח את הכביש, למרות גילוי מטען החבלה הגדול, לאחר הערכת מצב ואמצעי האבטחה שהוצבו לאחרונה באזור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית