ביטחון המדינה ולא כוכב נולד

ביטחון המדינה ולא כוכב נולד

המלחמה המתוקשרת על תקציב הביטחון בין משרדי האוצר והביטחון לגיטימית מאוד. אנחנו הרי לא נדע לעולם מי בדיוק צודק. לא בטוח שבשני המשרדים יש באמת מי שיודע בדיוק כמה כסף הולך לאן בתקציב הענק הזה. אבל מה שקורה כאן בשבועות האחרונים הוא טרוף מערכות מוחלט.

קצינים בכירים ,מהרמטכ"ל דרומה, נשלחים לכל במה אפשרית כדי להתלונן, לאיים על חוסר יכולת לספק את הביטחון. הגדיל לעשות אחד מהם שהשתמש בביטוי "פוליסת ביטוח" לגבי הביטחון ואמר שעל פוליסה כזו צריך לשלם. התבטאויות כאלה של קצינים בכירים לא נשמעו מעולם. זה חמור לא רק בגלל שתקציב הביטחון למעשה גדל אלא בשל העיקרון שאת הצבא צריך להשאיר מחוץ למגרש הפוליטי.

אבל בישראל של שנת 2012 נחצו כל הקווים. הויכוח הזה נראה כמו מערכת בחירות לראשות עירייה. איפה שר הביטחון שיורה לקצינים הבכירים לסתום את הפה? איפה ראש הממשלה שיורה לשר הביטחון לתת הוראה כזו. איפה הם? אני אגיד לכם - כולם עסוקים בפטפטת מטורפת על האיום האיראני ומה שצריך לעשות או לא לעשות נגדו. לזה קוראים טירוף מערכות.

הבעיה היא שאת המחיר נשלם כולנו. בשום מדינה שפויה אחרת בעולם מצב כזה לא היה קורה. אז או שאנחנו מדינה לא שפויה או שאנחנו יודעים משהו שהעולם לא יודע. אני מהמר על האפשרות הראשונה. הדברים נעשים כאן בדרך עקומה ביותר. בדרך נרמסים כל מיני עקרונות "מקודשים". הבעיה היא שלא תהיה דרך חזרה. מעתה כל מלחמה על תקציב בטחון ואחר יהיו מלווים במאבקי כח מתוקשרים.

לאן זה יגיע? אין לי ספק שאם מישהו לא ישים קץ לטירוף, בשנה הבאה כל אלוף ישכור לו יחצ"ן שיעשה לו את העבודה. אולי גם כל אחד מהם יפתח חשבון בפייסבוק ויבקש לייקים. הלו, תתעשתו זה ביטחון המדינה ולא כוכב נולד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית